Senaste nytt

Bekräftat: Fri dryck för Diamond i Go

SAS Go med familjen på ARN-GVA idag (Blue1). Beställde fyra Coke och visade kortet. "En dricka var, då ska det vara gratis för diamond numera" sade en glad flygvärdinna. En var, trodde det var unlimited, tänkte jag men lät saken bero. Behövde i alla fall inte visa skärmdump!

Blånobben på SK925 på långfredagen likaså på 926 på annandagen. På långfredagen stäckte sig pursern till en extra Zero men pga 7 timmars försening.... 4,5 timmar sen till Arn på Annandagen SAS sträckte sig till en $10-check att njuta av på IAD. Flög i en nästan fullsatt GO men knappt halvbesatt i Plus o Business, inte en suck för OpUp. Points eller sitt kvar din usla Diamondsnubbe..

Blånobben på SK925 på långfredagen likaså på 926 på annandagen. På långfredagen stäckte sig pursern till en extra Zero men pga 7 timmars försening.... 4,5 timmar sen till Arn på Annandagen SAS sträckte sig till en $10-check att njuta av på IAD. Flög i en nästan fullsatt GO men knappt halvbesatt i Plus o Business, inte en suck för OpUp. Points eller sitt kvar din usla Diamondsnubbe..

Hoppas att du sparade kvittona

inget knussel på SK935, Mikkelleröl till mig och vin till frugan, sen blev det irish cream, cola zero och annat. Visade diamondkortet i appen bara

Hur svårt kan det vara...
Beställde 1 cola + kaffe på dagens flight OSL-CDG. Följande dialog utspelade sig då (mig=M, flygvärdinna=F)

M - Visade tydligt upp kortet och sa att det blir väl gratis.
F - nej
M - jo, det är gratis för alla Diamond från och med 1/4
F - nej det är det inte
M - jo det är det
F - nej
M - Jo det är det
F - står inget om det i våra instruktioner
M - jo det gör det
F - (suck) det är så mycket nyheter osv att hålla reda på nuförtiden. Ok...
M - tusen tack. Till info så är det också drycker med alkohol och inga mängbegränsningar
F - såg misstroende och ointresserad ut när hon hörde denna tilläggs info.

Det är ju direkt pinsamt att behöva genomföra en sådan konversation i kabinen och i tillägg flasha kortet. Hade egentligen tänkt beställa GT men hade på känn att det skulle bli nobben. Ville då inte riskera att behöva betala.

Hur svårt kan det vara att se till att flygande personal läser nya instruktioner och efterlever dem. Denna förmånen har ju stor risk att få motsatt effekt. Missnöjda EBD som måste genom långa argumentationer med personalen.

Toppen