Senaste nytt

Bekräftat: Fri dryck för Diamond i Go

Palazzi

Medlem
Är väl ingen vidare ekonomisk besparing egentligen, men trevlig "perk". Inte heller lika stor risk att någon okynnesdricker coca cola som champagne. Dricker man mer än två måste man ju springa på toaletten stup i kvarten (det är det ju värt när det gäller champagne ;) ).

Jag gissar också att man räknat med gratis dricka ska öka inköpen av tilltugg till drickan.

Nu får man iaf en wrap, en dricka (eller två) och en kaffe....till priset av en wrap. Tycker det känns ganska generöst i flygeuropa 2015 :)

Tycker SAS arbetar smart, och hoppas att man når sitt besparingsmål. När man nått en konkurrenskraftig kostnadsbas kan man utvecklas till en intressant spelare på den europeiska marknaden - man är dock inte där ännu :).
 

Moco

Medlem
Tycker SAS arbetar smart, och hoppas att man når sitt besparingsmål. När man nått en konkurrenskraftig kostnadsbas kan man utvecklas till en intressant spelare på den europeiska marknaden - man är dock inte där ännu :).

Jag kan hålla med om vissa saker, men tycker dessvärre personligen, och som EBG, att man har en hiskeligt förskräckligt lång väg att vandra för att nå upp till den kvalitetsnivå som konkurrenterna erbjuder, och i synnerhet i ekonomiklass. Jag ser inte heller att varken tid eller "konkurrenskraftig konstnadsbas" är något man har eller kommer att uppnå på väldigt länge. Mest nytta och glädje av guldkortet har jag ju när jag flyger med andra Star Alliance-bolag och inte med SAS, och det är ju onekligen ganska sorgligt.
 

Palazzi

Medlem
Jag kan hålla med om vissa saker, men tycker dessvärre personligen, och som EBG, att man har en hiskeligt förskräckligt lång väg att vandra för att nå upp till den kvalitetsnivå som konkurrenterna erbjuder, och i synnerhet i ekonomiklass. Jag ser inte heller att varken tid eller "konkurrenskraftig konstnadsbas" är något man har eller kommer att uppnå på väldigt länge. Mest nytta och glädje av guldkortet har jag ju när jag flyger med andra Star Alliance-bolag och inte med SAS, och det är ju onekligen ganska sorgligt.

Så är det ju, men SAS ekonomi är påväg åt rätt håll. 90% av de europeiska konkurrenterna är påväg åt fel. Jag förväntar mig att många bolag snart vandrar i SAS fotspår.

Sen brukar ju @Senator påminna om olika förutsättningar, olika underlag o vem som är konkurrent. Svårt för SAS att tjäna pengar på europeisk business, när ingen vill betala. Då kan man heller inte balansera låga ekonomiklassbiljetter med höga i affärsklass - som London o Zürich mfl.

Lufthansa måste ju, trots stordriftsfördelar, outsourca drift i massor med dotterbolag.

Jag flyger inte heller SAS, för de är inte bästa valet idag. Men kanske blir de åtminstone kvar, när konkurrenter går omkull (?) :)
 

joemume

Medlem
Lite kul att så många trodde att det var ett aprilskämt. Det innebär mer dryck och lounge till oss övriga...:)
 

Jacob

Medlem
Jag har skickat iväg en fråga till mina kontakter på SAS för att höra vad som verkligen gäller.

Återkommer så fort jag fått svar, men reservation för att vissa ansvariga möjligtvis redan kan ha hunnit gå på påskledighet.
Det är som sagt inget aprilskämt.

All dryck ingår för EBD i SAS Go förutom alkohol på inrikesflygningar, vilket har med lagar och regler att göra. Tillsvidare får man visa upp sitt EBD-kort för att nyttja förmånen, senare kommer det gå att läsa av från passagerarmanifestet.

De flesta i Frösundavik har redan tagit påskledigt så eventuella följdfrågor får bli efter helgen.
 
Toppen