Senaste nytt

Behöver inspiration för vad jag kan göra med mina Eurobonus-poäng som går ut

Hej,

Har runt 200 000 EuroBonus-poäng som går ut på onsdag (2022-08-31). Har inte rest någonstans på 3 år på grund av pandemi och småbarn och upptäckte nyligen att dessa poäng expirerar.

Behöver lite inspiration för vad jag ska göra med poängen, har mer poäng jag kan använda också, om det hjälper.

1. Om jag ska boka en resa för mig och frugan så kan vi åka först i April när minstingen är tillräckligt stor för att ha barnvakt. Och vi kan inte vara borta mer än 3 dagar, gärna på en helg. Är det ens möjligt lyckas boka en poängresa med så knepiga kriterier?

2. Eller så åker jag själv med äldsta sonen någonstans över en helg. Då kan vi åka tidigare, redan nu i höst.

3. Eller så handlar jag något i EuroBonusshopeno_O

Vad hade ni gjort?
 

FilipJ

Medlem
Vart vill ni åka? Vilket alternativ föreslår du?
Självklart ska du försöka använda dessa poäng till en flygresa!
 

HCW

Medlem
En vårhelg i Lissabon kan du boka utan några som helst problem med TAP i Business. Lagom avstånd om ni inte vill dra långflyg med liten som gör premiär med barnvakt.
 

Mr Basic

Medlem
Hej,

Har runt 200 000 EuroBonus-poäng som går ut på onsdag (2022-08-31). Har inte rest någonstans på 3 år på grund av pandemi och småbarn och upptäckte nyligen att dessa poäng expirerar.

Behöver lite inspiration för vad jag ska göra med poängen, har mer poäng jag kan använda också, om det hjälper.

1. Om jag ska boka en resa för mig och frugan så kan vi åka först i April när minstingen är tillräckligt stor för att ha barnvakt. Och vi kan inte vara borta mer än 3 dagar, gärna på en helg. Är det ens möjligt lyckas boka en poängresa med så knepiga kriterier?

2. Eller så åker jag själv med äldsta sonen någonstans över en helg. Då kan vi åka tidigare, redan nu i höst.

3. Eller så handlar jag något i EuroBonusshopeno_O

Vad hade ni gjort?
Boka ”så-långhelg-som-möjligt” för dig och frugan i april (NY eller Chicago).
200K med SAS
260K med Star Alliance
Det kommer ni se fram mot och uppskatta.
 

palmen

Moderator
Beroende på hur mycket du vill bränna i poäng så kan det vara ok värde att boka vanliga biljetter för poäng. Helt klart ett mycket dyrare alternativ i poäng, men ni får friheten att kunna åka när ni vill utan att tänka på award tillgång.

Nackdelen är ju dock att ni tappar flexibiliteten i en vanlig award vilket säkert kan vara värt mycket med småbarn inblandade.

Normalt skulle jag ju säga boka longhaul, men med tanke på tiden ni kan vara borta är det kanske bättre att titta på något närmre inom Europa?
 

trekker

Medlem
Hej,

Har runt 200 000 EuroBonus-poäng som går ut på onsdag (2022-08-31). Har inte rest någonstans på 3 år på grund av pandemi och småbarn och upptäckte nyligen att dessa poäng expirerar.

Behöver lite inspiration för vad jag ska göra med poängen, har mer poäng jag kan använda också, om det hjälper.

1. Om jag ska boka en resa för mig och frugan så kan vi åka först i April när minstingen är tillräckligt stor för att ha barnvakt. Och vi kan inte vara borta mer än 3 dagar, gärna på en helg. Är det ens möjligt lyckas boka en poängresa med så knepiga kriterier?

2. Eller så åker jag själv med äldsta sonen någonstans över en helg. Då kan vi åka tidigare, redan nu i höst.

3. Eller så handlar jag något i EuroBonusshopeno_O

Vad hade ni gjort?
Flyg in Diamond imorgon och på Onsdag så är problemet löst (obs ironi)
 
Boka ”så-långhelg-som-möjligt” för dig och frugan i april (NY eller Chicago).
200K med SAS
260K med Star Alliance
Det kommer ni se fram mot och uppskatta.

Ja, det hade vi uppskattat. Men jag hittar inga sådana awardbiljetter med SAS.

Beroende på hur mycket du vill bränna i poäng så kan det vara ok värde att boka vanliga biljetter för poäng. Helt klart ett mycket dyrare alternativ i poäng, men ni får friheten att kunna åka när ni vill utan att tänka på award tillgång.

Nackdelen är ju dock att ni tappar flexibiliteten i en vanlig award vilket säkert kan vara värt mycket med småbarn inblandade.

Normalt skulle jag ju säga boka longhaul, men med tanke på tiden ni kan vara borta är det kanske bättre att titta på något närmre inom Europa?

Hade inte ens tänkt tanken, tack för tipset! Jag och frugan har inget emot att åka långhaul (t.ex. USA) över en weekend.

Med tanke på att poängen går ut ändå, har jag väl ändå ingen "flexibilitet" i bokningen?
 
Toppen