Senaste nytt

Behöver hjälp med att boka Göteborg-Shanghai 22 augusti

Glenn E

Medlem
Det finns Stockholm - Xi’an CA912 men jag kan inte hitta någonstans man kan boka detta. Istället får man Stockholm- Xi’an - Beijing - Xi’an på Airchina appen. På Airchina.se kommer flyget inte upp. Har en biljett med Lufthansa men kanske jag inte kan flyga den pga kinesiska restriktioner.
  • Varifrån vill du börja din resa? Göteborg
  • Var är din destination? Shanghai via Stockholm SK162, Xi’an CA912 sedan CA1215
  • När vill/behöver du resa ut? 22 augusti
  • Hur många personer som skall resa? 1
  • I vilken kabinklass? Economy eller Business
  • Vad är din budget? (per person)? <40 000 kr
  • Vad är det viktigaste för dig? Att komma fram
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Troligtvis 3 veckor karantän i Xi’an
 

E.K

Medlem
Det såg mörkt ut men jag hittade några alternativ med Air China.
Om du kan ta dig till Frankfurt så finns ett kvällsflyg via Chengdu den 22 augusti till ett "relativt" billigt pris också.

Skärmbild (89).png


Köpenhamn är nästa alternativ men det flyget går den 23 Augusti via Peking.
Austrian var dom enda som hade bokningsbar biljett av LH Gruppen men då måste man åka redan den 20 augusti. (Direktflyg PVG)
Är det karantän på första anhalten i Kina så kan man ju boka multi city till i stort sett samma pris.

Skärmbild (91).png
 

Glenn E

Medlem
Problemet är att kinesiska ambassaden i Stockholm säger att de inte utfärdar koden man behöver för att komma på planet om man inte reser Sverige direkt till Kina. Då finns bara 2 alternativ på Fredagar till Peking med 3 veckor karantän eller till Xi’an på söndagar för det planet gör ett tekniskt stopp där på vägen till Peking. I Xi’an är det 2 veckors karantän sedan kommer man ut men ska hålla sig typ hemma i en vecka.
 

Glenn E

Medlem
Tack för multi- city tipset:)
Så t.ex söndag 15 augusti kan man boka GOT till PEK (Peking) och lägga till PEK PVG ( Pudong) 17 augusti eller 30 augusti. Sedan gör man sin karantän i Xi’an 2 veckor istället för 3 i Peking och förhoppningsvis ändrar Air China det sista benet till Xi’an direkt till Pudong. Samma pris som till Peking. Då borde även limo från Pudong och hem (till Hilton ) ingå om man har en business biljett.:p
 

E.K

Medlem
Kollade lite mer och GOT dyker inte upp som avreseort på Air Chinas hemsida längre utan man får boka från ARN helt enkelt.
Eftersom planet gör ett transitstopp i Xi`an på ofattbara 23 timmar så tänkte jag kreativt och försökte boka ARN-XIY och det gick inte.
Fick fram en massa alternativ via övriga Europa och gör därmed tolkningen att karantän i XIY kan bli svårt att genomföra.
Limon får du kolla upp lite mer noggrannare för det har varit massvis med ändringar i transfer tjänsterna.
Air China har ju "toll free numbers" alltså det kostar i stort sett inget att ringa till dom och fråga lite.
Undvik Europa numret då du hamnar på något Ryss ställe och dom är totalt hopplösa att göra med.
 

Glenn E

Medlem
Kollade lite mer och GOT dyker inte upp som avreseort på Air Chinas hemsida längre utan man får boka från ARN helt enkelt.
Eftersom planet gör ett transitstopp i Xi`an på ofattbara 23 timmar så tänkte jag kreativt och försökte boka ARN-XIY och det gick inte.
Fick fram en massa alternativ via övriga Europa och gör därmed tolkningen att karantän i XIY kan bli svårt att genomföra.
Limon får du kolla upp lite mer noggrannare för det har varit massvis med ändringar i transfer tjänsterna.
Air China har ju "toll free numbers" alltså det kostar i stort sett inget att ringa till dom och fråga lite.
Undvik Europa numret då du hamnar på något Ryss ställe och dom är totalt hopplösa att göra med.
Det går att få från GOT om man söker enkel eller multi-segment GOT till PEK och sedan PEK-PVG 2 dagar senare. Utresa på söndagar från 15 augusti fungerar det på airchina.se
 
Toppen