Senaste nytt

Behöver få ihop 15.000 EB Basic innan Augusti

Lufthansa C-klass (dyr business) skulle ge dig 10,000 poäng på MMX-ARN-FRA-LIS / LIS-FRA-ARN-MMX men den går loss på ca 10,000:- i nuläget. Verkar inte finnas någon business saver (Z) när du vill åka. Billigast hade varit om du tagit en Friends&Family till HongKong med vändande plan. Har du tur kommer det något annat erbjudande på den linjen innan Augusti. Håll ögonen öppna på torsdagskvällar när Now&Never släpps.

Om man ser till vilket alternativ som är billigast för att du ska nå EBG så skulle jag säga något sånt här.

CPH-LIS T&R i businessclass 17-26 Juli, går att få för lite mer än 6000kr och ger dig 6000p.
CPH-IST-SKP i businessclass 27-30 Juli går att få för 7500kr och ger dig 3400p.

Då borde du vara 5600p kort. Det kan du få ihop på en milage run CPH-ARN-Europa (inte norden/baltikum) om du är EBG. Med lite tur kan du hitta något där för runt 3000 kr. Det skulle göra att kostnaden blir över 17000kr för en person.

Det kan givetvis finnas fler alternativ. Men jag är väldigt, väldigt skeptiskt till att du kan få ihop till ett EBG och besöka alla dessa platser i sommar för under 15000 kr för en person.

Har en fråga, om jag flyger med 4-2-1 kan jag då samla bas poäng?
Bokar Business class då för att komma upp snabbare till Gold?

Funkar det?

Toppen