Senaste nytt

Behöver era proffstips om Amex Platinum

Går utmärkt att flytta MR poängen till BA och sedan därifrån till Finnair.
BA 20 MR = 1 avios
Iberia 20 MR = 1 avios
Qatar 27 MR = 1 avios

Vet du om det är möjligt att växla till BA eller Iberia som är mer förmånligt och sen omväxla till Qatar eller Finnair ? Gör man det från BA / Iberias portalen utan extra "kostnad" ?

BA 20 MR = 1 avios
Iberia 20 MR = 1 avios
Qatar 27 MR = 1 avios

Vet du om det är möjligt att växla till BA eller Iberia som är mer förmånligt och sen omväxla till Qatar eller Finnair ? Gör man det från BA / Iberias portalen utan extra "kostnad" ?
Helt korrekt. Du växlar in till BA och sedan flyttar aviosen där ifrån till antingen Finnair / Qatar.

Du kan inte boka med amex poäng, du växlar tillsammans respektive programs valuta. Tex Finnair, BA och Qatar använder Avios men funkar får olika mycket beroende på vilka du flyttar till, sen kostar det olika många Avios beroende på vilket av de tre programmen du använder.

Jag skulle föreslå att du tittar och läser igenom de olika programmen du kan föra över till.

Men starta resa i UK kommer alltid vara dyrt. Finns oftast helt ok tillgänglighet, men inget är ens i närheten av så förmånligt som 2-4-1 vouchern med eurobonus är. Finns massa Business att boka, men skiljer mycket mot hur det var i Star Alliance.
Hej,

Tack för snabbt svar.
Jag har försökt läsa på lite på BC, och det finns massor av information extremt värdefullt.

Jag har komit fram till att jag får ungefär ca 2 mio American Express points per år om jag skaffar Amex Platinum Point Plus.
Vilket jag kommer kunna växla till 100k Avios points. Med Finnair behövs det enkel resa 62 500 Avios points för att resa Business Class till Japan, Singapore och Los Angeles. British airways hittade jag inte hur många poäng det behövs. Dvs behöver ca 2 år för att ha råd att flyga Finair business class.

Ni som har till Avios, är det svårt att hitta biljetter i businessclass med Britisch airways eller Finair?

Mvh
4fun

Hej,

Tack för snabbt svar.
Jag har försökt läsa på lite på BC, och det finns massor av information extremt värdefullt.

Jag har komit fram till att jag får ungefär ca 2 mio American Express points per år om jag skaffar Amex Platinum Point Plus.
Vilket jag kommer kunna växla till 100k Avios points. Med Finnair behövs det enkel resa 62 500 Avios points för att resa Business Class till Japan, Singapore och Los Angeles. British airways hittade jag inte hur många poäng det behövs. Dvs behöver ca 2 år för att ha råd att flyga Finair business class.

Ni som har till Avios, är det svårt att hitta biljetter i businessclass med Britisch airways eller Finair?

Mvh
4fun
British Airways har ofta väldigt höga avgifter på sina bonusresor. Finnair behöver du boka när de släpper biljetter alternativt vara spontan om de släpper biljetter nära avgång.

Finnair släpper minst 2 säten i business på alla flighter har jag för mig. Bokade nyligen returbiljetter från japan nästa vinter med finnair.

Tack för snabbt svar, låter som det är lika svårt att boka biljetter med Amex Platnium (överfört till BA eller Finnair) som det är med SAS Eurobonus

Toppen