Senaste nytt

Bedrägeriet bränsletillägg

Jag ser bonusprogrammen som en total. Har du överflödigt med poäng kanske du förlorar, men antar att de skulle kräva fler antal poäng för samma bokningar om de inte haft några bränsletillägg..
De flesta som reser lite har nog "överflödigt med poäng". Det är rätt sällan de är begränsningen imho.

Är det någon som har räknat på om det finns en korrelation mellan debiterade bränsletillägg och bränslepriserna? Jag misstänker att det inte finns ett signifikant samband.

Såg ju i någon annan tråd att LH har olika bränsletillägg på award- och revenuebiljetter. Bara en sådan sak känns ju sådär...

Jag bokade om en bonusresa idag, där ursprunglig bokning var gjort i augusti förra året. Jag blev ombedd att vänta medan hon "räknade ut det nya beloppet för skatter" och kom tillbaka efter ett par minuter med beskedet att skatterna nu var lägre än tidigare. Möjligtvis hade YQ sjunkit p.g.a. lägre bränslepriser, annars vet jag inte vad som skulle ha ändrats.

Jag bokade om en bonusresa idag, där ursprunglig bokning var gjort i augusti förra året. Jag blev ombedd att vänta medan hon "räknade ut det nya beloppet för skatter" och kom tillbaka efter ett par minuter med beskedet att skatterna nu var lägre än tidigare. Möjligtvis hade YQ sjunkit p.g.a. lägre bränslepriser, annars vet jag inte vad som skulle ha ändrats.
Med SAS då antar jag?

Resan går ARN-ORD-SFO-HNL//SFO-ORD-ARN med SAS och United och jag ändrade från Go till Plus på Atlantflygen, allt annat lika. Eftersom SAS inte har bränsletillägg utgick jag från att det är någon av de andra sträckorna som förändrats.
Det måste väl varit en skatt då?

Jag vill minnas att det inte debiteras bränsletillägg på United anslutningsflyg så länge man flyger sas över Atlanten. Fast det kanske inte gäller om man åker ända till HNL?

Toppen