Senaste nytt

BC.se's påverkan...

För mig har BusinessClass inneburit väldigt stora förändringar - jag har byggt ett grymt nätverk av kontakter inom resebranschen och träffat många nya vänner. Jag har också ändrat resevanor i takt med att Dr. Miles bidragit med sina godbitar. Idag samlar jag inte lika mycket poäng, flyger inte lika mycket - men reser betydligt bättre.

Alla longhaul resor sedan hösten 2011 har varit i First Class :)

Själv har jag gjort en hel del galna grejor tack vare BC.se (med mina mått!).

Senaste infallet var en övertalning av min kollega att åka med Air France till SFO i First (betald biljett).
Tänk att få åka First till samma pris som en SAS C biljett kostar! (kostade 38k)

//Bonden

Mitt resande har blivit förändrat, förr var det 50/50 mellan C och M, nu är det 95/5 fördel C.
Men framför allt i och med BC så har jag träffat många trevliga personer med samma intresse, flyg och resor.
Har fått uppleva saker som aldrig skulle varit möjligt förut, sista resan med MD80, besöket på Landvetter, besök hos BA i Cardiff, haft Guld på AF/KLM i ett år tack Karin, köpt Radisson aktier för att få guld, fått vara med på massor av fantastiska BC träffar officiella och inofficiella.

Om man skall rannsaka så finns det även ett par nackdelar, dyrare resor (men tack vare BC har det blivit många tipps med billigare biljetter i C) tillbringar betydligt mer tid vid datorn på fritiden, snor lite tid på jobbet för att läsa BC, och har vaknat upp bakfull vid några tillfällen!

Tack alla som organiserar och alla som deltar på BC, jag uppskattar Er alla!

agehall är en riktig microresenär med bara 100 legs per år!

Ligger på ungefär samma. Har hittat massor med bra deals här samt uppmärksammat smågrejer som ger poäng. De där 1500 poäng genom länken på flyertalk senast. Bästa dealen i höstas Beijing med SU, 13000 t/r i Business Saver, skulle föreläsa i 20 minuter och tyckte väl att en full business-biljett varit överdrivet dyrt.

Jag betalar också mycket med mitt amex-kort (spend ca 1mkr/år+frugans kommer upp i 150tkr och 2-4-1)

Mao samlar jag massor med poäng. Hade 260 000 i somras, tömde och åkte till Malaga, London och NY med familjen, halvtömde i december och bokade London och Rom på kalendern, nu har jag 140 000 poäng igen...

Det finns verkligen hur många sätt som helst att fylla sitt EB-konto.
Per

Även jag kom över från FT i ett ganska tidigt skede då siten startadesså jag var väl en rätt medveten resenär innan. Det jag fann här som jag verkligen saknade på FT var den svenska vinkeln och fokuseringen på Eurobonus och hur man bäst tjänar poäng med SAS. Dessutom så är det ju roligare att umgås på svenska!
Nu reser jag i princip bara privat (inte haft en jobbresa på över 3 år) så jag kommer ju knappt upp i närheten av vad en del andra här gör. Tack vare BC så har jag ändå lyckats få EBG och (snart) BAEC silver, och jag ska gör att för att behålla det framöver också :)
En av de bästa sakerna här är ju att folk har koll på kampanjer mm och delar med sig så man sällan missar nåt bara man kollar av forumen regelbundet! De otroliga personer man träffat här och de roliga saker som vi gjort (Prag-resa, BC001 mm) är ju också sådant som etsat sig fast.

Fann mig aldrig riktigt till rätta på FT, men med BC har jag fått ett forum som är så oerhört mycket bättre med Nordisk utgångspunkt. Är inte extremt aktiv här - och inte lika kreativ som andra i val av bonusprogram etc. - men har haft mycket glädje av olika tips och råd och resandet har blivit mycket mer medvetet. Jag kollar alltid här om det gäller nya bolag/rutter och följer så gott som alltid rekommendationerna från BC. Sedan är det ju kul att då och då kunna bidra med något tips eller råd också.

Med hyfsat koll sedan 1995 när jag blev EBS första gången, har jag självklart också lärt ett antal nya saker. Jag hade troligtvis inte fokuserat så mycket på British Airways utan BC.se.

För mig är dock ett par andra lite mjuka värden som är intressanta:
1. Från att känna att man hade delvis en "störning" inser man nu att man är "normalstörd"
2. Med ett öppet sinne träffar man trevliga människor något jag turligt har gjort

Det är väldigt många trevliga människor här inne, det bästa med hela sajten i min värld....

Toppen