Senaste nytt

BC.se 3:e Göteborg träff

Tack så mycket henrik l, Kenneth Lind, Ruthie m fam, Björnström och Bringman för en trevlig kväll.

Får ta och boka in regelbundna tider. Jag tar och talar med träffgeneralen i Stockholm för lite input från deras sida inför framtida schemaläggning.

Bortsett ifrån att inte alla kunde vara med i torsdags(visste om att träffen ägde rum just den dagen) så var gångna veckan GBG basen för BC medlemmar och då menar jag även långväga gäster från norr, öst, väst och söder(nu ska jag inte skriva alla namn här men minst 4-5 var det). :)

Skall försöka ha lite diskussioner med träffgeneralen på lördag så att vi kan ha ett mer långsiktigt träffupplägg som då kan tänkas bli lite mer koordinerat med Stockholm.

Jag skulle gärna vilja lära mig mer om ANA tool, Award traveller m.fl. som många här verkar behärska väl. Det kanske det är fler som vill fördjupa sig i?? Det skulle vara riktigt kul om vi kunde ordna en "workshop" på någon timme eller två inför nästa BC-träff i Gbg.

Vad tror ni om det? Ska vi bjuda ner AHO eller någon annan duktig reseplanerare? Jag har kontorslokal till förfogande i centrala Gbg, jag kan ordna med datorer, konferensrum, macka och pilsner så lär vi oss lite först för att sedan gå ut på stan en sväng?

Jag skulle gärna vilja lära mig mer om ANA tool, Award traveller m.fl. som många här verkar behärska väl. Det kanske det är fler som vill fördjupa sig i?? Det skulle vara riktigt kul om vi kunde ordna en "workshop" på någon timme eller två inför nästa BC-träff i Gbg.

Vad tror ni om det? Ska vi bjuda ner AHO eller någon annan duktig reseplanerare? Jag har kontorslokal till förfogande i centrala Gbg, jag kan ordna med datorer, konferensrum, macka och pilsner så lär vi oss lite först för att sedan gå ut på stan en sväng?

Jag är inget emot att besöka Sveriges framsida men det finns också ett par gratisguider om hur man söker bonusresa på ANA:s webbsida. :)

[Guide] Hur bokar jag en bonusresa med mina poäng

[Guide] Sökningstips på ANAs webbsida

Andra tips är:
  • Ta reda på olika Star Alliance flygbolags route map
  • Ta reda på låg-/högsäsong på vissa rutter
T ex du vill resa till Bangkok eller Singapore under vinterlovet i Sverige men du hittar inga award platser mellan Europa och dessa städer.
Då kan det vara läge att kolla Europa-Kina/Sydkorea/Japan. Under vinterhalvåret är lågsäsong(förutom vid nyår/kinesiskt nyår) mellan Europa och norra Asien och det är också relativt lätt att hitta platstillgångar mellan norra Asien och Sydostasien.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Last edited:
Toppen