Senaste nytt

BC medlemmar här har ni en utmaning, 10 000 EB extra points

Känns som en ny variant av "Jackass" börjar ta form här på BC, dvs medlemmarna försöker hitta på den galnaste, tuffaste och jobbigaste självplågarresan :) En motreaktion mot alla resor i F och C...

Blir spännande att följa. Finns nog många som skulle ge sig på riktigt jobbiga resor om de bara fick tillräckligt många gratis EB-poäng :D
Skojar du! Jag hade flugit vart som helst hur som helst för det. Faktum är att jag tänker posta en liten tävling här på forumet senare i år så stay tuned... :)

Känns som en ny variant av "Jackass" börjar ta form här på BC, dvs medlemmarna försöker hitta på den galnaste, tuffaste och jobbigaste självplågarresan :) En motreaktion mot alla resor i F och C...

Blir spännande att följa. Finns nog många som skulle ge sig på riktigt jobbiga resor om de bara fick tillräckligt många gratis EB-poäng :D

Sälj in idén till Viasat/TV3 eller Discovery/Kanal 5...
Fungerar det bra på Kanal 5 kanske de utökar till att sända det på Travel Channel, Discovery eller varför inte National Geographic.
Då står de för alla biljetter.
"Flying nerds extreme travel without a perpous" skulle programmet kunna heta.
"- Under en vecka får vi följa med alltifrån vanliga resenördar till medvetna affärsresenärer i deras galna jakt på de ädla frequent flyer korten och dess poäng.
De kommer göra de galnaste resorna helt utan syfte mer än att samla poäng och miles.
Kommer de orka en hel vecka?"

Självklart i samarbete med businessclass.se som partner, rådgivare samt troligen där de kommer hitta kandidater.

Och så här skulle hela itinerary se ut, inklusive de flighter jag redan bokat (nu gav ITA Matrix mig bara ett pris för första/sista flighten i Plus, men de är bokade i Go):

Visa bifogad bild 40347
90 + 40 + 90 minuter på marken mellan flighterna. Total flygtid: 43h 40min :)

Flyger du med handbagage lär det inte bli några problem.
Du väljer transfer på både Hong Kong och Arlanda och på Arlanda tar det max 10 minuter att gå till gate.
På Hong Kong 20-30 minuter...

KBK!!! = Kör Bara Kör!!! :D

Sälj in idén till Viasat/TV3 eller Discovery/Kanal 5...
Fungerar det bra på Kanal 5 kanske de utökar till att sända det på Travel Channel, Discovery eller varför inte National Geographic.
Då står de för alla biljetter.
"Flying nerds extreme travel without a perpous" skulle programmet kunna heta.
"- Under en vecka får vi följa med alltifrån vanliga resenördar till medvetna affärsresenärer i deras galna jakt på de ädla frequent flyer korten och dess poäng.
De kommer göra de galnaste resorna helt utan syfte mer än att samla poäng och miles.
Kommer de orka en hel vecka?"

Självklart i samarbete med businessclass.se som partner, rådgivare samt troligen där de kommer hitta kandidater.

Du väljer transfer på både Hong Kong och Arlanda och på Arlanda tar det max 10 minuter att gå till gate.

OT: Med tanke på alla ofattbart löjliga matlagningsprogram som finns där tydligen varenda b-kändis kan resa jorden runt och "laga mat" så är det nog inte omöjligt.

Det skulle ju vara galet kul att se flera av medlemmarna här som 90% flyger Business.
@Jacob som förutom har gjort fantastiska saker för detta forum och provar Biz och F flera gånger per år skulle jag vilja följa i programmet när han flyger Eco på nördiga r/t turer utan syfte.
Eller varför inte @agehall och @Martin Björnström?
Sedan har vi oss andra flygnördar som har blivit medvetna resenärer tack vare bc.se... :)

Jodå, med max 90 minuter på marken så tror jag att jag skulle klara mig med handbaggage, och är inte orolig för att man inte skulle hinna. Jag antar att det som kan ställa till det är att det väl är ett annat plan man ska åka med andra vändan mot HKG? Dvs, blir första returen försenad så borde det väl finnas en risk att man missar andra ARN-HKG-flighten?

Ja, jag skulle gärna göra det, och som sagt var så har jag första och sista flighterna (ARN-HKG-ARN) inbokade, men HKG-ARN-HKG, allt på 29 feb, är lite för dyrt (tror ITA gav mig ett pris på omkring 16000 HKD) för att det ska vara värt det. Är dock som sagt var öppen för sponsring. :)

Brandten skrev:
OT: Med tanke på alla ofattbart löjliga matlagningsprogram som finns där tydligen varenda b-kändis kan resa jorden runt och "laga mat" så är det nog inte omöjligt.

Hmmm.... Jag har ju faktiskt lagat mat på tv...

(nu känns det för övrigt som att jag har lyckats med att spåra ur @Andreas Palmgrens tråd rejält... sorry...)

Skojar du! Jag hade flugit vart som helst hur som helst för det. Faktum är att jag tänker posta en liten tävling här på forumet senare i år så stay tuned... :)
Det låter spännande, men du såg att man inte får flyga F och C, även premium Eco är fusk så det är inte de vanliga BC-resorna utan en annan typ av BC-resa (Borderline Crazy) som gäller :);)

Jag tar gärna flera runder någonstans i eco med vändande plan, kan vara 4 t o r till USA eller Tokyo för all del om det finns möjlighet, skulle dock tröttna på
frukosten eller middagen till Tokyo om jag skulle göra samma resa efter varandra men det är en annan femma..:)

Toppen