Senaste nytt

BC medlemmar här har ni en utmaning, 10 000 EB extra points

Thornado

Medlem
Ut på fredag, hem på söndag men går nog att göra med vändande plan, HKG är en smidig flygplats.
Bokade första gången de kom upp på Now or never (kommer inte ihåg exakt när) men kanske i början av juni?

Tyvärr går det inte att boka med vändande plan (inte på SAS hemsida iaf). Såvitt jag kan läsa mig till så borde det dock ligga inom MCT, så kan det gå att boka om man ringer SAS?

Edit: Går visst att prissätta på ITA Matrix, så det borde gå. Verkar som att SAS hemsida eventuellt även kommer att ge mig ett pris (men är osäker på om det är med vändande plan eller annan routing hem då SAS bokningsdialog är väldigt seg nu). Hursomhelst så funkade det inte att boka vändande plan när jag bokade mina vårresor med F&F-kampanjen.
 
Last edited:

Thornado

Medlem
Är ni spritt språngande galna, flyga till HKG och tillbaka med vändade plan i Economy!? Snacka om självtortyr

Jag var lite sugen på att göra 2-3 sådana vändor, dvs ta vändande plan på ARN också. Nåt i stil med ARN-HKG-ARN-HKG-ARN-HKG-ARN med max 2 timmar på marken mellan varje flight. Helst ska man då se till att få ett mittensäte på alla flighter också. Samt givetvis liverapportera allt i en tråd här.
 

johanolsson

Medlem
Jag var lite sugen på att göra 2-3 sådana vändor, dvs ta vändande plan på ARN också. Nåt i stil med ARN-HKG-ARN-HKG-ARN-HKG-ARN med max 2 timmar på marken mellan varje flight. Helst ska man då se till att få ett mittensäte på alla flighter också. Samt givetvis liverapportera allt i en tråd här.

Jag måste hålla med Dreamliner727. Nog för att jag alltid ställer mig bakom människor som vill försöka sig på galna upptåg (är inte sen att hitta på dem själv heller) - men jag skulle nog ta med mig en hammare och be en vänlig själ drämma till mig med den just när säkerhetsgenomgången är gjord - om jag skulle försöka mig på det där.
 
Skulle vara kul om man fick ihop ett gäng som körde arn-hkg-arn iallafall! Dock tror jag att 2 stycken sådana känns...:eek:
Äh det känns också i kroppen att flyga Stockholm - Auckland i First class med en restid på 38 timmar (inkl byten i Dubai, Kuala Lumpur och Melbourne) men de får man aldrig säga offentligt....

Det hela handlar om att antingen går man All in eller så sätter man sig inte i stolen och flyger alls :D
 
Äh det känns också i kroppen att flyga Stockholm - Auckland i First class med en restid på 38 timmar (inkl byten i Dubai, Kuala Lumpur och Melbourne) men de får man aldrig säga offentligt....

Det hela handlar om att antingen går man All in eller så sätter man sig inte i stolen och flyger alls :D

Haha, funderar på att komma förbi Monks imorgon, men lämnar kortet hemma för säger du det där efter kl22 till mig då vet man f-n aldrig :)
 
Toppen