aldrighemma skrev:Kolla bara först att 1H inte är tagen, det betyder spädbarn och då är nog rad 5-6 bättreKlicka för att utvidga...
Ingen aning faktiskt, satt på 2A/3A med en polare och vi sa inte ett ljud till varandra under flygningen (kan iofs bero på att han somnade "direkt").Agö skrev:Vi är fyra vuxna män som ska åka en sväng. Bästa platserna?@palmenKlicka för att utvidga...
Just det hade gått lättare om man suttit rakt bakom varandra, men nu sitter ju 1A vid gången och 2A vid fönstret, samt att det inte direkt är gjort för att prata däremellan. Tyvärr kanske i det här fallet....palmen skrev:Ingen aning faktiskt, satt på 2A/3A med en polare och vi sa inte ett ljud till varandra under flygningen (kan iofs bero på att han somnade "direkt").Det kanske går att ta typ 1/2A och 1/2D, dock osäker på hur bra det går att prata då.Klicka för att utvidga...
En hel rad skulle jag valt, är ju som andra påpekat här svårt att kommunicera framåt/bakåt. Med alla på samma rad så kan man åtminstone få ögonkontakt. Men bäst konversationsmässigt är ju om ni bokar om till en mittenrad i Go.Agö skrev:Vi är fyra vuxna män som ska åka en sväng. Bästa platserna?@palmenKlicka för att utvidga...
Har kopierat in detta inlägg från en annan tråd.emj84 skrev:Har försökt söka mig igenom forumet utan att hitta min fråga tidigare.Skall åka SAS nya business kabin (business för första gången) med frun och funderingen är vilken plats är att föredra?Hur är mittenplatserna? Spelar det någon roll vilken rad man väljer, är rad 1 bättre på något sätt (i ekonomi är ju benutrymmet bättre) men i business är det ju alltid braEller skall man satsa på en fönsterplats och en mittenplats, så kan man kommunicera med frun och samtidigt få fönster?ToR så man kan ju variera sigVad hade ni föredragit och vad är era rekommendationer?Klicka för att utvidga...
palmen skrev:Har kopierat in detta inlägg från en annan tråd.För att svara på din fråga skulle jag personligen välja mittplatserna på rad 1, de har bäst utrymme för benen och det är lättare att prata med varandra där än över gången enligt mig.Fönster är något jag föredrar, men då ska man också sitta på jämna radnummer så man hamnar vid fönstret och inte vid gången, det blir lite långt att prata över gången då enligt mig.Klicka för att utvidga...
Precis som @palmen säger, rad 1 i mitten är kanon när man reser med sällskap.emj84 skrev:Har försökt söka mig igenom forumet utan att hitta min fråga tidigare.Skall åka SAS nya business kabin (business för första gången) med frun och funderingen är vilken plats är att föredra?Hur är mittenplatserna? Spelar det någon roll vilken rad man väljer, är rad 1 bättre på något sätt (i ekonomi är ju benutrymmet bättre) men i business är det ju alltid braEller skall man satsa på en fönsterplats och en mittenplats, så kan man kommunicera med frun och samtidigt få fönster?ToR så man kan ju variera sigVad hade ni föredragit och vad är era rekommendationer?Klicka för att utvidga...
Är inte infantplatser på sidorna? Eller är mittenraden också infant?Bryant skrev:Rad 1 är riktigt bra. Jag tror dock att bolaget kan flytta på er om det kommer en bokning med inf.Klicka för att utvidga...
JohanA skrev:Är inte infantplatser på sidorna? Eller är mittenraden också infant?Klicka för att utvidga...
Exakt. Därmed flyttas man inte.Flood skrev:Infant är på sidan.Klicka för att utvidga...
jth skrev:Ingen A340 är uppgraderad till nya kabinen än. De kommer börja med det efter sommaren.Alla A330 i trafik är uppgraderade och den sista A330:n är just nu inne och beräknas vara tillbaka i trafik efter helgen.Klicka för att utvidga...
oxxax skrev:Det där var tråkigt att läsa. Har en resa bokad med SK902 hem från EWR den 27:e maj. Vid val av sittplats så är det tio rader med fyra platser på varje rad (dock ser det helt galet ut), men man kan alltså då anta att det är helt fel?Visa bifogad bild 48182Klicka för att utvidga...
KalleSus skrev:Det är en uppgraderad 340. De flesta 340 kommer att vara med ny inredning i slutet av maj. Den du citerar skrev sitt inlägg i juni förra året.Klicka för att utvidga...
Du svarar på din egen fråga, vill du sitta nära fönstret är den 2A eller 4A. Om du vill sitta nära gång är det 3A som gäller (om det inte är annan config på A340 jämfört med A330)Fredrik92 skrev:Velar just nu mellan 2A, 3A eller 4A på A340:s nya kabin från LAX i slutet av mars. Vilken av dessa skulle ni som åkt säga är bäst?Varannan är ju också ut mot gången, jag föredrar nog att sitta nära fönstret.Klicka för att utvidga...
Och 2A är att föredra om man frågar mig, då all servering börjar framifrån...palmen skrev:Du svarar på din egen fråga, vill du sitta nära fönstret är den 2A eller 4A. Om du vill sitta nära gång är det 3A som gäller (om det inte är annan config på A340 jämfört med A330)Klicka för att utvidga...