Senaste nytt

Barnvagn / Resevagn

Kan rekommendera en Chicco Liteway. Kostar bara 1300 och håller för allt. Har haft ungarna i den från 10 månader till 4 år. Den har klarat av 2,5 månader Thailand, 3 månader Asien rundresa, 3 veckor Florida samt ett antal enveckosemestrar. Vi har aldrig haft någon extra påse förutom den vi ibland fått av flygbolaget.

Kan rekommendera en Chicco Liteway. Kostar bara 1300 och håller för allt. Har haft ungarna i den från 10 månader till 4 år. Den har klarat av 2,5 månader Thailand, 3 månader Asien rundresa, 3 veckor Florida samt ett antal enveckosemestrar. Vi har aldrig haft någon extra påse förutom den vi ibland fått av flygbolaget.
Vi har kollat på den också. Det som talade emot var en ganska kort sufflett?

Vi har kollat på den också. Det som talade emot var en ganska kort sufflett?

Ja,om det är något (om än litet) jag skulle klaga på så är det suffletten. Den är lite för kort för att vara optimal. Vi kompletterar med en tunn filt/tygstycke som blir som en heltäckande gardin framför, då dottern sover bättre i vagnen då.

Vi köpte på pramworld....
Tips är absolut vagnväska... Perfekt att dessutom fylla med alla möjliga mjuka saker man kan behöva ... Ett PR blöjpaket m.m. Packades ner där inför långresorna

• Gilla
Reactions: Gus
Baby zen!! Den kostar lite mer än andra men det är ett av de bästa köp vi gjort.

Den har varit med på ca 55 flygresor. Hållbar, enkel och lättkörd.

De nackdelar den har är lastutrymmet. Har dock fått med en hel stranduppsättning inkl parasoll. Den är inte heller helt platt när det är dags att sova men helt ok lutning.

Jag kan inte tänka mig att det finns en bättre resevagn.

Vi testade att checka in vagn en gång. Det gör vi aldrig om. Vilket meck!

• Gilla
Reactions: Gus
Jag kan inte tänka mig att det finns en bättre resevagn.

Vi testade att checka in vagn en gång. Det gör vi aldrig om. Vilket meck!
Smaken är nog som baken ;).

Jag förstår dock inte vad du tyckte var meckigt? Man får en bagagetagg vid incheckning. Vagnen fälls ihop vid gaten / jetbryggan och sen hämtas den oftast vid bryggan efter landning. Har tagit max fem minuter alla gånger. Vid Kastrup hämtas den vid bagagebandet och då får det bli att bära lite.

Last edited:
Hur gamla är / har dina @Bryant varit i Babyzen? Hur är suffletten? Tänker på stark sol i Thailand.

På ARN får man inte ta med vagn till jetbrygga?

Toppen