Senaste nytt

Barnbiljetter 0 kr plus skatter

intuition

Medlem
Såg att SAS annonserade "Travelers start young" vilket betyder att medföljande barn (2-11 år) kostar bara skatter&avgifter.
Barnbiljetter | SAS
Boka senast 31/1, res senast 31/8

Blev ju plötsligt lite intressant att säkra mitt guld och samtidigt låta unga fröken intuition skaffa sitt första guldkort, samtidigt som jag poolar bonuspoängen och tjänar dubbelt på eget konto. Bara en liten hake. Mamman kommer att döda mig - om jag har tur. Så jag får nog låta bli men skickar tipset vidare.
Skärmavbild 2021-01-29 kl. 22.06.15.png

Med kredit till Aegean M&B är detta 2400 miles bonus poäng till mig och 1200 nivå-poäng var.

Såg att SAS annonserade "Travelers start young" vilket betyder att medföljande barn (2-11 år) kostar bara skatter&avgifter.
Barnbiljetter | SAS
Boka senast 31/1, res senast 31/8

Blev ju plötsligt lite intressant att säkra mitt guld och samtidigt låta unga fröken intuition skaffa sitt första guldkort, samtidigt som jag poolar bonuspoängen och tjänar dubbelt på eget konto. Bara en liten hake. Mamman kommer att döda mig - om jag har tur. Så jag får nog låta bli men skickar tipset vidare.
Visa bifogad bild 116261

Med kredit till Aegean M&B är detta 2400 miles bonus poäng till mig och 1200 nivå-poäng var.

Tack @intuition för årets snilleblixt.

Kära BC:are,

Varför skicka iväg ungen på sommarkollo, (som inte genererar en enda eurobonuspoäng!!) när du kan sätta hen på ett flygplan tillsammans med @Skogi och sju andra småttingar, flyga Göteborg-Tallin 23 gånger T/R och tjäna in EBD på segment! Ja, du läste rätt, medans du och din livskamrat (som givetvis är ovetandes om spektaklet, av uppenbara skäl:confused:) ligger på stranden så kommer junior att ha tjänat ihop sitt första år med EBD, och du ett garanterat guldkort i farsdagspresent! :)

Vi kommer att köra måndagar-fredagar och utgår från Landvetter.

Period 1
1 juni – 30 juni (8 platser kvar)
Period 2
1 juli – 31 juli (8 platser kvar)
Period 3
1 aug – 31 aug (8 platser kvar)

Det låter ju inte så pjåkigt, vad kostar kalaset? Jo det skall jag berätta för dig!

Pris: 9630 kr per person.

Alltså 107 kr per segment!!!!!!

Totalt kostnad
SAS Go Smart till Helsingfors från Stockholm: ca 1.500 SEK
Lufthansa First från Helsingfors till Shanghai: ca 14.000 SEK
SAS Amex Elite Kreditkort: 4.800 SEK
SAS Amex Elite Betalkort: 6.000 SEK (om jag kommer ihåg rätt)
SAS MasterCard Premium: 1495 SEK
SUMMA: ca 27.800 SEK

Det blir nog inte mycket billigare än så här att bli EBD på egna meriter, om det nu är det som är målet.

Lufthansa Companion Deal, släng dig i väggen!!

Skämt åsido, jag gissar på att SAS inte har räknat med en galenskap av denna kaliber. Föreställ er en en segment-run med 8 stycken 2-11 åringar, paniken när polarrullarna tar slut, och rubrikerna i media.

PS. Undrar om man som ideell förening kan få bidrag för ovanstående?? :D

Attachments

• Screenshot 2021-01-29 at 23.53.59.png
    Screenshot 2021-01-29 at 23.53.59.png
    98,6 KB · Visningar: 249

Varför skicka iväg ungen på sommarkollo, (som inte genererar en enda eurobonuspoäng!!) när du kan sätta hen på ett flygplan tillsammans med @Skogi och sju andra småttingar, flyga Göteborg-Tallin 23 gånger T/R och tjäna in EBD på segment! Ja, du läste rätt, medans du och din livskamrat (som givetvis är ovetandes om spektaklet, av uppenbara skäl:confused:) ligger på stranden så kommer junior att ha tjänat ihop sitt första år med EBD, och du ett garanterat guldkort i farsdagspresent! :)

Period 1
Period 2
Period 3

Det låter ju inte så pjåkigt, vad kostar kalaset? Jo det skall jag berätta för dig!

Skämt åsido, jag gissar på att SAS inte har räknat med en galenskap av denna kaliber. Föreställ er en en segment-run med 8 stycken 2-11 åringar, paniken när polarrullarna tar slut, och rubrikerna i media.

Var någonstans anmäler jag Master GOTBound?:D:D:D

@Skogi, vi behöver bara ta fram en pedagogisk plan för deltagarna. Sedan är valet att antingen bli dagbarnvårdare eller att starta friskola. Jag föreslår friskola, så att vi kan vara flera pedagoger anställda.

Föräldrarna betalar max-taxa och vi pedagoger stimulerar och utvecklar "barnens nyfikenhet, kreativitet och lust att leka och lära". Vi kommer att jobba med kultur/traditioner, språk, hållbart samhälle och social samverkan med andra.

Vår förskola kommer också att fokusera på de i svensk skola eftersatta ämnena matematik och teknik då ett återkommande tema kommer vara poängräkning och hur större maskiner fungerar.

Vår förskola kommer också att fokusera på de i svensk skola eftersatta ämnena matematik och teknik då ett återkommande tema kommer vara poängräkning och hur större maskiner fungerar.
Vi erbjuder också integrerad fritidsverksamhet utanför ordinarie skoltid, utan extra kostnad för dig som förälder (det är när planen blir försenade). Dessutom ingår näringsriktiga måltider under hela dagen, varje måltid är varsamt komponerad av våra kunniga måltidsexperter. Varje måltid serveras individuellt och kärleksfullt av vår särskilt utbildade serveringspersonal.

Last edited:
@Skogi, vi behöver bara ta fram en pedagogisk plan för deltagarna. Sedan är valet att antingen bli dagbarnvårdare eller att starta friskola. Jag föreslår friskola, så att vi kan vara flera pedagoger anställda.

Föräldrarna betalar max-taxa och vi pedagoger stimulerar och utvecklar "barnens nyfikenhet, kreativitet och lust att leka och lära". Vi kommer att jobba med kultur/traditioner, språk, hållbart samhälle och social samverkan med andra.

Vi erbjuder också integrerad fritidsverksamhet utanför ordinarie skoltid, utan extra kostnad för dig som förälder (det är när planen blir försenade). Dessutom ingår näringsriktiga måltider under hela dagen, varje måltid är varsamt komponerad av våra kunniga måltidsexperter. Varje måltid serveras individuellt och kärleksfullt av vår särskilt utbildade serveringspersonal.

Lyckligtvis finns ännu inget vinsttak för friskolor när det kommer till poängintjäning, och när examensdagen kommer så finns det ju 18 000 poäng per knatte (som givetvis poolas vidare). Förutsatt att resorna betalas med ett SAS Mastercard premium så finns det även 28 451 poäng att kamma hem för kreditkortsinnehavaren (@Skogi), någon belöning måste man ju få efter att ha suttit med på 90 flygningar med 8 stycken sjövilda ungar som ska hållas koll på.

Det lär ju även bli en hel del EU 261/2004 claims på 90 flygningar. Speciellt med ovanstående upplägg. Med lite tur så klarar vi oss på grundbidraget och SAS vouchers helt och hållet. Allt som krävs är ju trots allt en inställd tur och retur på 90 flygningar för att få tillbaka hela investeringen i presentkort.

Halvvägs igenom jippot så kommer ju också alla krabaterna att få loungetillgång i.o.m EBG, och med matfrågan outsourcad till SAS så kan det ju knappast vara någon som klagar på maten. Fram tills dess kanske @Big Birger kan ställa upp med lite rawfood. :D

Period 1
Period 2
Period 3

Hade det varit någon annan som skrivit detta inlägg så hade jag skrattat lite och tänkt att set var en kul idé. Nu är det @Skogi som skrivit det, så nu antar jag att det redan finns en hemsida för att anmäla sig och att första anmälningarna redan har kommit in.

Toppen