När Skyteam-flygbolaget du reser med har kontrakt med loungen skall du komma in som Elite Plus om du har en internationell resa samma dag. Draken gjorde FEL!Problemet var varken biljettens eller kortets status. Det var helt i sin ordning. Problemet var att jag har guldkort på SAS. Spelade ingen roll att SAS tillhör Skyteam numera.
På Barcelona airport finns ingen loungeaccess för Sas Goldmember med tillhörande uppdaterat Sky Prioritykort.
Som sagt, "loungedraken" gjorde fel.Ursäkta om jag uttryckte mig oklart. Jag kunde uppvisa mitt Sky team elite plus kort samt biljett märkt på samma sätt.
Jag hamnade själv stå på mig med ett TAP flyg där mina kollegor köpt access till Pearl på ARN T5 och jag ville in med Star Gold, och enligt hemsidan så ger TAP access där (och även skylten nere vid hissarna).Det där är inget unikt så jag har alltid tagit för vana att kolla upp sådant innan samt att jag även vid incheckning frågat personalen vilken Lounge man har tillgång till. Har faktiskt hänt i Asien ett par gånger att dom från Loungen ringt till incheckningsdisken när jag har stått på mig och hänvisat till dom.
Närmast är väl Köpenhamn när jag åkte med Aegean och fick inte till en början komma in i Aviator Loungen.
Det var bara att skälla och idiotförklara dom innan det till slut kröps till korset.
Problemet var att på Boardingkortet stod det WELLCOME TO SAS LOUNGE och dom påstod att det var ENBART dit jag hade tillträde.
Jag hamnade själv stå på mig med ett TAP flyg där mina kollegor köpt access till Pearl på ARN T5 och jag ville in med Star Gold, och enligt hemsidan så ger TAP access där (och även skylten nere vid hissarna).
Det gick till slut, men i efterhand slog det mig att kanske TAP business skulle dit, men *A Gold var meningen att gå till SAS. Konstigt och komplext ifall så är saken.
Allt det var redan gjort. Hjälpte inte. Tyvärr.
Det är min sanna övertygelse också.När Skyteam-flygbolaget du reser med har kontrakt med loungen skall du komma in som Elite Plus om du har en internationell resa samma dag. Draken gjorde FEL!
Joan Miró VIP Lounge tror jag den heter, terminal T1, 2nd floor, rulltrappa upp vid gången till D-gaterna.Vilken lounge försökte du i på BCN?