Senaste nytt

Barcelona AirPort ingen loungeaccess SAS

Märta

Medlem
På Barcelona airport finns ingen loungeaccess för Sas Goldmember med tillhörande uppdaterat Sky Prioritykort.
Oavsett vilket Skyteam bolag du flyger med som har access till den loungen, exempelvis KLM (om du endast har Economy, vilket jag alltid har).
Så länge som du endast kan uppvisa SAS Guld lr diamant blir det ingen access.

Ursäkta om jag uttryckte mig oklart. Jag kunde uppvisa mitt Sky team elite plus kort samt biljett märkt på samma sätt. Reste med KLM. Nej jag fick nobben, ingen entré till loungen eftersom det råkade stå SAS på guldkortet.

Ursäkta om jag uttryckte mig oklart. Jag kunde uppvisa mitt Sky team elite plus kort samt biljett märkt på samma sätt. Reste med KLM. Nej jag fick nobben, ingen entré till loungen eftersom det råkade stå SAS på guldkortet.
Det finns inget som heter "Sky team elit plus kort". Var ditt EBG korrekt inlagt i bokningen så ska det bli rätt på boardingkortet. Att all loungepersonal i världen ännu inte har koll på att SAS bytt allians är dock en försvårande omständighet kommande tiden.

Isf är jag den enda som har fått ett sånt kort.
IMG_0102.jpeg

Tyvärr tror jag du har råkat ut för någon som är så van att neka allt det står SAS på att det gick av bara farten.

Prova att se till att du har din status på boardingkortet nästa gång så det bara står Skyteam Elite Plus så släpper de in dig.

Toppen