Senaste nytt

Barack Obama och Air Force One på Stockholm/Arlanda

trekker

Medlem
Har aldrig startat fran den banan pa alla mina flygningar, men jag sitter pa 1F sa om vi mot formodan startar dar sa borde jag se den!
 

trekker

Medlem
Fran gate 58 borde det bli norrifran sa jag borde se den antingen nar vi taxar for att start norrut eller vid start soderut.... men jag gissar att blir en normal start fran bana 1.
 

Josh

Medlem
Kul att kunna följa den över Norge och västra Sverige på Flightradar24 idag. Undrar vad en biljett i First kostar? :)
 
Kul att kunna följa den över Norge och västra Sverige på Flightradar24 idag. Undrar vad en biljett i First kostar? :)

Jag satt precis och kollade på interiör bilder då jag tyckte det var lite väl mycket pax som strömmade ur planet när det ankom Arlanda. Någon som vet hur mycket pax den tar?

Edit: 200 verkar det som..
 
Last edited:

Xilan

Medlem
Air Force One fanns på Flight Radar till den passerade Sala på inflygning mot ARN. Troligtvis stängde man av transpondern av säkerhetsskäl. Flygledningen ser ju ändå planet när det använder en "gammal" transponder och dom har dessutom primärradar om dom skulle stänga av alla transpondrar, vilket jag inte tror dom gjorde.

Det är ett krav att ha transponder påslagen för att få flyga i kontrollerat luftrum, så självklart hade AF1 det under hela resan.
Flygledningen har knappt någon primärradar kvar överhuvudtaget i Sverige, så den som stänger av transpondern syns inte på radarn.

Hur det är med ADS-B har jag ingen koll på, men antingen kanske man kan stänga av den, eller så kanske Flightradar 24 själva cencurerade bort AF1.
 

Mauricio

Medlem
Otroligt fin kärra :)

1005500_10151687644963250_551032211_n.jpg
 
Toppen