Senaste nytt

Bangkok Suvarnabhumi behåller fast track vid ankomst för First och Business passagerare tillsvidare

MICE = Meetings, Incentives, Conferences and Exhibitions

Känns som ett ganska brett område. Och varför skall "long stay" kunna gå snabbare igenom kön - de har ju tid av att njuta av landet i alla fall. Short stay visitors borde ju ha mer bråttom ;)

Finns ens den speciella dörren kvar för den Fast Tracken?
När jag ankom förra veckan såg jag den inte men der fanns en "Priority" vid den vanliga kontrollen med liknande info om äldre, gravida osv.

Dit blev jag skickad, antagligen pga. miniSamet (4år). Men hade kunnat kvitta då det inte var någon kö i vanliga diskarna heller.

Så spelar det verkligen någon roll? Har de bara nog med personal och diskar går det ju rejält snabbt ändå.

Slutligen fick vi ändå stå och vänta på väskan i 10min.

Finns ens den speciella dörren kvar för den Fast Tracken?
När jag ankom förra veckan såg jag den inte men der fanns en "Priority" vid den vanliga kontrollen med liknande info om äldre, gravida osv.

Dit blev jag skickad, antagligen pga. miniSamet (4år). Men hade kunnat kvitta då det inte var någon kö i vanliga diskarna heller.

Så spelar det verkligen någon roll? Har de bara nog med personal och diskar går det ju rejält snabbt ändå.

Slutligen fick vi ändå stå och vänta på väskan i 10min.
Det kan vara mycket folk som köar, om man inte har FastTrack, men det beror nog på när man anländer till BKK om det är köer
Nu vet jag inte när det peak time, de flesta för att inte säga alla Europa ankomsterna är in mellan klockan 05,30 till 07,30, sedan kommer det några runt kl 15.00 och de är Europas kvällsavgångar.

Frågade en vän som jobbar på immigration där igår. Det skall fortfarande finnas fasttrack vid Zon 1 eller 3 som är längst bort ifrån där Thai landar som jag förstod det. Och man kan fortfarande köpa meet & greet (fasttrack) om man vill som kostar drygt 500 sek.
Morgon flygen är där sällan kö så finns knappt någon anledning att köpa. Jag tror man kommer ändra detta igen. Detta är säkert politik efter man avsatte tidigare premiärministern för 14 dagar sedan, som kritiserade Suvarnabhumi flygplatsen för långa köer, långsam bagagehanteringen mm. Han hotade med dryga böter och krävde man skulle lösa problemen inom en vecka efter hans inspektion.

Toppen