Senaste nytt

Bangkok. Restauranger/Barer/Hotell

Buffon

Medlem
9 nätter i Bangkok väntar ihop med flickvän.
Vi vill dela upp boendet på 3-4 olika ställen och är beredda att betala upp till 4000 per natt vissa av dagarna och bo billigare andra dagar.
Vi tänker oss att bo delvis runt de låga gatunumren på Sukhumvit och sen avsluta att bo på Lebua men också klämma in något av de finare hotellen både inne i "stan" och nere vid floden.
Restauranger vill vi gå all in på.
Tips tas gärna emot högt och lågt på hotell / restauranger / barer.
Vi är svaga för Skybars, en kväll på Red Sky på Centara Grand är inbokat, vilka övriga ska vi sikta in oss på?
Vi vill ha en dag med brunch på något av hotellen vid floden, vilket rekommenderar ni då?
Vi skulle vilja ha en kväll på någon av båtarna på floden med middag och free flow drinks, vilken ska vi sikta in oss på?
Alla övriga tips mottages med glädje.
 

Per N

Medlem
När du nämner restauranger, är det västerländsk mat eller thai du är ute efter? Jag har jagat runt i Bangkok i över 30 år efter den bästa thaimaten så det är i huvudsak där jag kan ge input. Kommer dock göra ett undantag ikväll då vi ska på Villa Frantzen :)

När det gäller hotell så har jag testat en hel del men sista 10 åren har det bara blivit dom som ingår i Marriotts utbud.
 

Buffon

Medlem
Vi är ute efter både och egentligen. Köttrestauranger som El Gaucho går bra hem, skulle också kunna testa japanskt och även Thai.
Tar gärna också emot tips med hotell där poolen är i solen under stora delar av dagen.
 

Per N

Medlem
Vi är ute efter både och egentligen. Köttrestauranger som El Gaucho går bra hem, skulle också kunna testa japanskt och även Thai.
Tar gärna också emot tips med hotell där poolen är i solen under stora delar av dagen.
Inte för att jag testat alla hotell i Bangkok men ett hyggligt antal. När det kommer till poolen så gillar vi Sheraton Grande Sukhumvit bäst. Sol större delen av dagen samt väldigt trevligt poolområde. Dessutom "levande" service med bra mat. Med levande menar jag att det ständigt är personal i rörelse som tar hand om gästerna. Hotellet har optimalt läge med direktanslutning till Skytrain. Av övriga hotell jag testat i Bangkok så tyckte jag poolen på Peninsula var näst bäst.

Nu är jag lite nördig när det kommer till Thaimat men några tips i alla fall. Tyvärr har flera av mina favoriter försvunnit efter corona men några finns kvar.

Seafood: Kuang Seafood på Rachada Phisek soi 10, närmaste tunnelbanestation är Huai Khwang. Nära samma tunnelbanestation har du Somboon Seafood som också är bra. Somboon Seafood finns även på Surawong som jag besökt några gånger. Sornthong Pochana på Rama 4 är bra och välkänd.

Esaan: Många av mina favoriträtter kommer från området Esaan. En mycket enkel men bra och populär bland "locals" är Jae Koy på Petchaburi.

När det kommer till västerländsk mat har jag inte så mycket att komma med. Det äter jag i huvudsak hemma :) . Nu ljuger jag lite grann, hamburgaren vid poolen på nämnda Sheraton är bra.

Det finns flera trevliga skybarer men en som kanske inte är så känd men har vidsträckt utsikt är Octave på Marriott, Sukhumvit, soi 55.

Säkert några som tycker 9 nätter i Bangkok är galet men jag skulle säga genialt, särskilt om man är matintresserad.
 

Buffon

Medlem
Stort tack för tipsen. 20 talet resor till Thailand med enbart få 1-3 nätter i Bangkok varje tillfälle. Ser fram emot 9 nätter så att man får testa ännu mer ställen.
 

Per N

Medlem
Vi testade Park Terrace igår som jag också kan rekommendera. Trevligt med lite livemusik (typ thai trubadur) och att man kan sitta ute. Ligger nära Huai Khwang. Ett annat "kul" ställe som har underhållning (thai) är Tawandang. Jag har varit på den som ligger på Rama 3. Maten är bra och underhållning på köpet. Mest fart på helgerna förstås.
 

Renato

Medlem
9 nätter i Bangkok väntar ihop med flickvän.
Vi vill dela upp boendet på 3-4 olika ställen och är beredda att betala upp till 4000 per natt vissa av dagarna och bo billigare andra dagar.
Vi tänker oss att bo delvis runt de låga gatunumren på Sukhumvit och sen avsluta att bo på Lebua men också klämma in något av de finare hotellen både inne i "stan" och nere vid floden.
Restauranger vill vi gå all in på.
Tips tas gärna emot högt och lågt på hotell / restauranger / barer.
Vi är svaga för Skybars, en kväll på Red Sky på Centara Grand är inbokat, vilka övriga ska vi sikta in oss på?
Vi vill ha en dag med brunch på något av hotellen vid floden, vilket rekommenderar ni då?
Vi skulle vilja ha en kväll på någon av båtarna på floden med middag och free flow drinks, vilken ska vi sikta in oss på?
Alla övriga tips mottages med glädje.

Hur gick det för dig, hittade du några guld korn?
 

plover

Medlem
Kul resa ni har framför er, vi var jättenöjda med Sukhotai Hotel, kanonservice, stor pool och stora rum samt mycket bra frukost. Ingen ecpert på restaurangerna men vi hannade på en riktigt bra danskägd Thaikrog som hette Sra Bus, ligger inne i Kempinski Siam. Zbland det bästa vi ätit - rekommenderas.
 

Taggen

Medlem
Kan väl dela mina erfarenheter från när jag var där i mars. St Regis har mycket bra service och jag hade tur som fick ett hörn rum med bra utsikt. Jag gillade också Grand Hyatt Erawan som ger bra pris/prestanda. Banyan Tree har också bra pris/prestanda enligt mig och utsikten från Moon bar är grym även om prisnivån är i paritet med höjden.

Ministry of Crab om du gillar krabba. Dyrt dock men gott. Süring har två stjärnor men jag hade nog gått till Frantzén istället då jag inte tyckte Süring var värt det.
 
Toppen