Senaste nytt

Bangkok - Hotell med resort style pool

Royal Orchid vid floden är min favorit också. Har aldrig väntat på en stol vid någon av poolerna och lounge/frukost är bra.
Conrad är ju även det riktigt bra och skugga kan ju nästan vara en fördel med infant tänker jag :)
Lounge och frukost bra även här om man har access.
Jag föredrar nog läget för Conrad även jag, men båda funkar för mig.

Royal Orchid vid floden är min favorit också. Har aldrig väntat på en stol vid någon av poolerna och lounge/frukost är bra.
Conrad är ju även det riktigt bra och skugga kan ju nästan vara en fördel med infant tänker jag :)
Lounge och frukost bra även här om man har access.
Jag föredrar nog läget för Conrad även jag, men båda funkar för mig.
Ja skuggan är inte så stort problem för oss tänker jag med tanke på infant, därför jag gått och trott att det kanske inte är rusning vid poolen men verkar ju rapporterats annorlunda, hoppas det var tillfälligt!
Sen åker vi ju off season också, kan ju vara till vår fördel! Lär inte vara blodigt med västerlänningar på plats för att sola och bada i maj/juni :)

Får se hur många olika bokningar jag kommer ha innan jag spikar det i mars/april :D

Sen litar jag heller inte för fem öre på en bonusbokning med SAS heller, slutar upp med att du får ordna ett gästrum @jerixon så dukar vi upp Mekhong och Sang Som på schlätta!

Inga skuggor här inte på Schlätta.
Du får gästrummet i källaren :cool:;)
Sist vi var i Bangkok och KL i April så var det riktigt lugnt och knappt något folk mot normalt.

Ja skuggan är inte så stort problem för oss tänker jag med tanke på infant, därför jag gått och trott att det kanske inte är rusning vid poolen men verkar ju rapporterats annorlunda, hoppas det var tillfälligt!
Sen åker vi ju off season också, kan ju vara till vår fördel! Lär inte vara blodigt med västerlänningar på plats för att sola och bada i maj/juni :)

Får se hur många olika bokningar jag kommer ha innan jag spikar det i mars/april :D

Sen litar jag heller inte för fem öre på en bonusbokning med SAS heller, slutar upp med att du får ordna ett gästrum @jerixon så dukar vi upp Mekhong och Sang Som på schlätta!

Tittar vad min bokning på Kempinski kostade 2019, redan då gick de på 28 600 THB så runt 2700kr per natt. Får du det för 3000 kr/natt låter de bra, bara öppna plånkan för att få det bästa :D
Priserna har ju dragit iväg ganska rejält efter pandemin, åtminstone om man ser till Marriott-kedjan där jag brukar hålla till. Har för mig att jag läste på Loyalty Lobby att det hade gått ut något påbud från centralt håll att dra upp priserna. Men "tack vare" pandemin hoppade jag upp som Lifetime plat. på Marriott, så nu har jag börjat diversifiera mig lite via Hotels.com.

Toppen