Senaste nytt

Bangkok Bomb Blasts Erawan Shrine #StayStrongThailand

011430121

Medlem
Åker den 17 sep med TG till BKK kommer inte att boka om som läget är just nu.
Har bokat om för något år sedan inte på grund av rädsla, mera av att man inte kom fram i stan är gul och rödskjortorna höll på som värst.
Har sympatier för Thais invånare som drabbas så här både mänskligt och ekonomiskt.
 

d99mlu

Medlem
På flyget till Bangkok igår kväll var personalen glada att vi inte skrämts bort av bomben.

Jag blir lite förvånad av att så många nyhetsförmedlare är så snabba med att nämna separatisterna i södra Thailand som potentiellt ansvariga. Ogillar starkt den typen av spekulationer innan polisen fått göra sitt eller någon tar på sig ansvaret.

Nåväl, Thailand är väl inte mer/mindre säkert idag än det var för en vecka sedan, vi pratar ändå om mikroskopiska risker för att vara på fel plats vid fel tillfälle.
 

dino_81

Medlem
Väldigt obehagligt och jag känner mig kanske mer påverkad eftersom jag har varit i staden så många gånger och besökt på Erawan Shrine samt åkt flodbåtar från Sathorn Taksin pier. :(

Hoppas verkligen att detta inte är början på ytterligare terrordåd i staden/landet.
 

silwer

Medlem
Bodde på Millennium Hilton dagen innan smällen. Klev av flera gånger på piren vid Taksinbron. Läskigt.

Fick för övrigt suverän hjälp från Thais Stockholmskontor idag angående ombokning ex-BKK. Hatten av.
 
F

FCT

Guest
Kommer direkt från en middag på Mandarin Oriental, stället där man tar flodbåten över. God mat och full ruljans som vanligt.
 
Toppen