Senaste nytt

Bali, tips för en barnfamilj?

Inte mer än 7000 - 8000 Helst:)
Per natt? :)
Skämt å sido, man kan bo hur billigt som helst, och hur dyrt som helst. Vi reser 2 vuxna i början på September och har lagt ganska exakt 20,000 sek på 8 nätter (2500kr/natten).

Suarga Padang Padang, Uluwatu - Suarga Padang Padang - Bali sustainable boutique resort
Rum: Ulin Pavilion Oceanview (Ulin Pavilions - Rustic luxury resort - Suarga Padang Padang)
Pris: 2500 SEK per natt.

Bisma Eight, Ubud - A Luxury Boutique Hotel In Ubud, Bali | Bisma Eight Ubud
Rum: Canopy Suite (A Luxury Boutique Hotel In Ubud, Bali | Bisma Eight Ubud - Stay At Bisma Eight
Pris: 2750 SEK per natt.

Hilton Bali Resort, Nusa Dua - Nusa Dua Hotel-Hilton Bali-Bali
Rum: King Executive Lagoon (https://secure3.hilton.com/en_US/hi/reservation/popup/roomDetails.htm?roomCode=K1ES&index=-1)
Pris: 2100 SEK per natt

Ni som nyligen har varit på Bali, hur har ni hanterat pengabiten? Växlar ni på växlingskontor i Denpasar, tar ut i automat? Tell me everything. :)

Ni som nyligen har varit på Bali, hur har ni hanterat pengabiten? Växlar ni på växlingskontor i Denpasar, tar ut i automat? Tell me everything. :)

Jag tog ut i automater vartefter jag behövde. Funkade bra för mig. Med facit i hand så kanske jag ändå skulle ha växlat hemma en större summa eftersom det blev några uttag när man spenderade 15 dagar där.

Det finns många bra ställen att växla pengar på.
Växla på stora växlingskontor på vardagar mellan klockan 9 och 15. Då får man bäst kurs. Växlar man mycket kan man be om en bättre kurs. Bäst att växla USD. Växla inte på de små ställena som erbjuder ännu bättre kurs. De lusas alltid. Jag har försökt. Har man ett kort som inte tar uttags avgift eller valuta avgift är det bäst. Typ det svarta COOP kortet.
Tror det kontoret jag använder heter BHP. Finns på några ställen bland annat på Jalan Kartika i Tuban nära Kuta inte långt från Kartika Plaza hotel.

Edit . Bäst bankomat som jag vet är Bank Permata 100000 rupiah. Där kan man ta ut 3 miljoner åt gången.

Last edited:
Bali behöver inte vara dyrt.
Jag gillar Hotel Rini i Lovina. 2 stjärnigt hotell 200 meter från stranden med fin pool och väldigt fin trädgård.
Jag tar rum med AC och varmvatten då får men kylskåp också. Stort rum med en dubbelsäng och en enkelsäng och trevlig veranda utanför. Enkel frukost ingår. Fruktsallad som kommer från träden på tomten. För en natt betalar jag 350000 net. Kanske är 385000 utan rabatt. Dvs 260 till 290 kronor natten. Har en gammal vän som kör transporter till och från flygplatsen i en rätt stor bil. Han tar 600000 per väg för det. Inte billigast men han kör bra och han är trevlig. PM om ni vill ha hans whatsapp. Han har även en liten restaurang på stranden i Lovina där jag brukar förbeställa färsk tonfisk som hans fru grillar så det finns inte bättre. För 3 pers kanske det kostar 500000 inkl lite Bintang öl.

Bali behöver inte vara dyrt.
Jag gillar Hotel Rini i Lovina. 2 stjärnigt hotell 200 meter från stranden med fin pool och väldigt fin trädgård.
Jag tar rum med AC och varmvatten då får men kylskåp också. Stort rum med en dubbelsäng och en enkelsäng och trevlig veranda utanför. Enkel frukost ingår. Fruktsallad som kommer från träden på tomten. För en natt betalar jag 350000 net. Kanske är 385000 utan rabatt. Dvs 260 till 290 kronor natten. Har en gammal vän som kör transporter till och från flygplatsen i en rätt stor bil. Han tar 600000 per väg för det. Inte billigast men han kör bra och han är trevlig. PM om ni vill ha hans whatsapp. Han har även en liten restaurang på stranden i Lovina där jag brukar förbeställa färsk tonfisk som hans fru grillar så det finns inte bättre. För 3 pers kanske det kostar 500000 inkl lite Bintang öl.
Tack, jag tar gärna Whatsup numret till chaffisen.

Toppen