Senaste nytt

Bali/Indonesien - Tips på aktiviteter

Tack allihop. Flera bra tips vilket uppskattas.

Bokade resan idag, så nu kan jag börja detaljplanera lite mer. Fortsätt gärna komma med tips och förslag.

Skaffa lokalt sim-kort direkt på flygplatsen och använd google maps för att se när på dagen det är lämpligt att ta sig till ställena ni vill besöka.

Jeg ved ikke om det findes hos svensk "3" - men på mit danske mobil abonnement har jeg "3 like home" som giver data, lokale telefon samtaler og SMS inkluderet i mit eksiterende abonnement når jeg er på rejse. Det gælder ikke i alle lande, men glæder i Indonesien. Det var meget smidigt sidste sommer hvor det bare var at køre Google Maps, Grab og hvad der ellers var brug for direkte uden at købe noget lokalt nummer.

spendera så lite tid som möjligt i Kuta utan lägga all tid i Canggu/Seminyak

Det er jo smag og behag. Vi var på Bali for 3 gang i sommers og boede der for første gang i Kuta - på Sheraton Bali Kuta Resort. Det var virkelig en super oplevelse for os og langt bedre end vi havde forventet med det rygte Kuta har. Ja der er mange mennesker og både Starbucks og McDonalds - vi vi nød opholdet i Kuta vældig meget og kommer gerne tilbage. Ubud er også absolut et besøg værd.

Hvis i lejer via AirBNB (eller homeaway, eller andre) så vær opmærksomme på støj. Specielt oppe nord på øen findes mange religiøse områder og kirker af forskellig slags hvor man transmitterer bøn og andre ceremonier via højttalere. Det kan give anledning til meget tidlige morgener hvis man sover bare lidt let. Vi havde et hus på nordkysten sidst som lå "langt væk fra alting" men stadig lige ud mod en lille vej som var trafikkeret af alt morgentrafik fra folks hjem til arbejde - på scootere. Det lyder af ret meget op af stejle bakker på scooter. Vi er nok lidt mere støj intolerante end gennemsnittet dog. Overraskende var dog at opholdet ved Kuta Beach var klart meget mindre støjende end det vi havde nordpå langt ude på "landet"... :)

Jeg ved ikke om det findes hos svensk "3" - men på mit danske mobil abonnement har jeg "3 like home" som giver data, lokale telefon samtaler og SMS inkluderet i mit eksiterende abonnement når jeg er på rejse. Det gælder ikke i alle lande, men glæder i Indonesien. Det var meget smidigt sidste sommer hvor det bare var at køre Google Maps, Grab og hvad der ellers var brug for direkte uden at købe noget lokalt nummer.
Jag har liknande med Telenor, men tyvärr gäller det inte i Indonesien. Inte ännu åtminstone men de kommer troligtvis lägga till fler länder allt eftersom.

Har en 2-4-1 som snart går ut och planerar att boka in en resa till Bali i slutet på mars nästa år men skulle behöva lite hjälp med förslag på vad man ska hitta på där. Jag kommer resa själv om det har någon påverkan.

Den intiala planen är att vara borta ca två veckor även om längre/kortare tid funkar bra det med.
Min tanke är att spendera ca en vecka i Seminyak för att försöka lära mig att surfa (lektioner varje dag är tanken).
Men jag skulle gärna vilja uppleva något annat än bara stoj & stim i Seminyak.

Ser gärna att det är något med mer lugn och ro, gärna med fokus på djur, natur och kultur.
Det behöver inte vara på Bali heller utan kan tänka mig att resa till andra öar inom Indonesien.
Så vad kan ni tipsa om för aktiviteter som jag kan hitta på under vecka två?

Kul!
Kom nyligen hem från mitt 7e besök på Bali, alltid lika bra.
Som många andra nämner så är Ubud en utmärkt punkt att utgå från om du vill ha naturupplevelser.
I övrigt skulle jag rekommendera Nusa lembongan/penida alternativt Lombok.
Nusa-öarna ligger betyldigt närmre med båt men samtidigt kan du flyga till Lombok (Garuda bl.a), tar cirka 45 min.

Toppen