Baggage transfer EWR

malmokalle

New member
Flyger CUN-EWR med United idag och senare EWR-CPH med SAS. Två olika PNR.Agenten lyckades att tagga baggaget hela resan och vi har även fått boardingpass på SAS benet.

Hur fungerar det med baggage transfer på EWR?

malmokalle skrev:Flyger CUN-EWR med United idag och senare EWR-CPH med SAS. Två olika PNR.Agenten lyckades att tagga baggaget hela resan och vi har även fått boardingpass på SAS benet.Hur fungerar det med baggage transfer på EWR?Klicka för att utvidga...
Man måste väl alltid ta ut bagaget när man kommer från annat land i USA? Det har vi fått gära dom gångerna vi mellanlandat i USA

Jo, det vet jag. Men var lämnar man det sen? Har lång transfer så det hade varit bra om vi inte behöver vänta på att SAS disken öppnar.

malmokalle skrev:Jo, det vet jag. Men var lämnar man det sen? Har lång transfer så det hade varit bra om vi inte behöver vänta på att SAS disken öppnar.Klicka för att utvidga...
Sorry då missuppfattade jag din fråga. Har SAS ska ha Bagdrop på EWR så det borde funka. Minns inte exakt var den är dock

Om det är taggat till slutdestinationen så lämnar du väskan på transfer, innan du lämnar bagageområdet.

LPC123 skrev:Man måste väl alltid ta ut bagaget när man kommer från annat land i USA? Det har vi fått gära dom gångerna vi mellanlandat i USAKlicka för att utvidga...

Inte alls säkert. Det varierar med flygbolag och flygplats numera. Det behöver bara taggas rätt med en lila tagg.

Mycket tydligt märkt var man skall gå för att "rechecka" baggaget. Men när vi kom dit så gällde det bara *A

Ingen bagdrop, så bara att vänta tills SAS öppnar. Tack för input!

Back