Nja.. är det så? Är det bara renodlade SAS till SAS som gäller på Arlanda från utrikes till inrikes? Jag har aldrig gjort det själv men utropen tycker jag säger det på Lufthansa.
Jag tänkte att jag frågar för säkerhets skull, jag ska flyga Sao Paulo->Frankfurt->Stockholm Arlanda->Malmö Sturup. De två första segmenten är med Lufthansa och det sista med SAS. Inte ska jag behöva förtulla min incheckade väska på Arlanda, eller?
Nja.. är det så? Är det bara renodlade SAS till SAS som gäller på Arlanda från utrikes till inrikes? Jag har aldrig gjort det själv men utropen tycker jag säger det på Lufthansa.
Tillägg till tidigare inlägg: Tveksamheten är befogad. Det är nämligen inte så längesen (några år) som man som Lufthansaresenär behövde hämta ut sin väska för vidare transfer till inrikes.
Även om det är sagt tidigare så kan jag lämna en dagsaktuell rapport att det fungerar. Har idag åkt CTA-MUC-LLA där de två första sträckorna var Lufthansa och sista SAS. Fungerade utmärkt att få bagaget hela vägen till Luleå.