Senaste nytt

Bagagebandet vid säkerhetskontrollen på Arlanda - misslyckande?

Timotey

Medlem
Tycker som de flesta föregående talare, i fast tracken fungerar det bra då de flesta förstår systemet. Går du däremot i ett annat flöde så kan du nästan ge dig fan på att någon semester firare börjar stapla lådor för att få fram sina grejer trots att det är deras väska som ligger och blockar längst fram innan det "svarta hålet". Tycker synd om de korta kontrollanterna som inte kan sträcka sig över och plocka ner de staplade lådorna
 

Kricka

Medlem
Håller med de föregående talarna men lite fler ytor (som gusten framfört) skulle vara bra.
På SVO har man någon bänk och några stolar där man kan ställa ifrån sig prylarna, sätta på
sig bälte/skor etc. Kan man sen få till något längre yta alt. slot-tider ( agehall ) för att packa
lådorna så skulle det hjälpa.
 

ClaesJ

Medlem
LHR Terminal 5 hade från början exakt samma system som på Arlanda. De tog bort det efter några år. Jag antar att problemen som nämns här ovan gjorde det långsammare än det traditionella systemet.
 

agehall

Medlem
LHR Terminal 5 hade från början exakt samma system som på Arlanda. De tog bort det efter några år. Jag antar att problemen som nämns här ovan gjorde det långsammare än det traditionella systemet.

Det låter som tvärt emot HAL's idéer. Hade det varit långsammare så hade man nog behållit systemet.
 

AABack2ARN

Medlem
LHR Terminal 5 hade från början exakt samma system som på Arlanda. De tog bort det efter några år. Jag antar att problemen som nämns här ovan gjorde det långsammare än det traditionella systemet.

Jag var på väg att skriva att London Terminal 5 har samma lösning, men när jag funderade på saken var jag inte säker. Men det stämmer nog att detta togs bort efter ett tag.

Inledningsvis hade väl fast track inte denna typ av lösning medan alla "slow track" hade det?

HAL vill nog få igenom passagerarna snabbt (så man kan shoppa) men myndigheterna verkar inte dela detta intresse utan ser gärna att folk som passerar LHR står i kö till onödiga säkerhetskontroller och långa passköer. Gärna hanterade av personal med attitydproblem.
 
Toppen