Lägesrapport, väskan ska ha kommit till Arlanda med KLM i fredags. Vi är på väg igen idag så ringde till SAS bagage service i fredags. Två timmars kö för att framföra att vi vill hämta den på Arlanda, gick inte i worldtracer.
SAS bagage service landside i T5 har öppet 6.45-23 men är lunchstängt en timme någonstans mellan 12-14 (info från personalen). De var stängda när vi kom fram, vi kom åter strax före 14.00. En kö hade redan byggts up, vi betjänades 14.40ish.
Väskan fanns inte hos SAS än två dygn senare! Mycket trevlig personal, de ringde till Menzies eftersom väskan kom på KLM. De hade inte heller koll på vart väskan är. Enligt SAS medarbetaren får Menzies högar med rush bagage från olika håll (Amsterdam, Heathrow, mfl), de har svårt att beta av backloggem som byggs upp pga strulet ute i Europa.
Lite tid kvar, så vi tog Arlanda Express tillbaka till T2, och ringde på hos Menzies. De skulle först kunna hjälpa oss efter 16.00 men då skulle vi inte klara checka in väskan i tid för avgång vid 17.00 snöret.
Nytt försök att få väskan när vi kommer åter om en dryg vecka…
Summa summarum, det tar tid med försenat bagage just nu…