Hej BC,
Vi åkte SK556 AMS-ARN i måndags. Bagaget lämnade vi till bag drop maskinerna. När vi matade in sista väskan i maskinen kom upp ett felmeddelande att bandet bakom stod still. Vi fick dock kvitto från maskinen och det räckte enligt personalen. Fel på ett band är inget ovanligt, och vi trodde det löser sig men icke...
Väskan kom inte fram till Arlanda och SAS meddelade att det inte blev lastat. Våra 4 andra väskor som hade lagts i maskinen på Schiphol före kom dock med och ut på bandet på Arlanda. Fyllde i ett PIR rapport om försenat bagage på Arlanda.
Två dygn senare finns det ingen ny info alls än i SITAs bagageverktyg worldtracer. Några kloka råd, eller tips om var och hur man kan nå framgång och få väskan hem?
Försäkringar i spel är Folksam med tillägget Resklar och Amex SAS Elite, men de ger inget skydd vid hemresa, så det är väl bara Montreal/transportavtalet med SAS som ger något?
Vi åkte SK556 AMS-ARN i måndags. Bagaget lämnade vi till bag drop maskinerna. När vi matade in sista väskan i maskinen kom upp ett felmeddelande att bandet bakom stod still. Vi fick dock kvitto från maskinen och det räckte enligt personalen. Fel på ett band är inget ovanligt, och vi trodde det löser sig men icke...
Väskan kom inte fram till Arlanda och SAS meddelade att det inte blev lastat. Våra 4 andra väskor som hade lagts i maskinen på Schiphol före kom dock med och ut på bandet på Arlanda. Fyllde i ett PIR rapport om försenat bagage på Arlanda.
Två dygn senare finns det ingen ny info alls än i SITAs bagageverktyg worldtracer. Några kloka råd, eller tips om var och hur man kan nå framgång och få väskan hem?
Försäkringar i spel är Folksam med tillägget Resklar och Amex SAS Elite, men de ger inget skydd vid hemresa, så det är väl bara Montreal/transportavtalet med SAS som ger något?