Senaste nytt

Bagage business vid charter med SAS och silver status

Har precis gett bort silver till mina föräldrar som reser charter med Apollo där flyget är med SAS.

Kan man då med silver status använda SAS Business disken för att checka in bagaget även om man inte fått något bokningsnummer för själva flyget med SAS?

Då är svaret nej, det är inte en sas flight, bara sas som utför flighten åt researrangören (på samma sätt som air baltic flyger åt sas ibland).
Tack för svaret!
Var ser man detta för egen del om man vill kolla upp det?
Blir ju ur lekmannaperspektiv lite märkligt att inte kunna nyttja just incheckningsdisken, bagagregler har jag förstått sen innan dock.
Har flighter med swiss också genom langley och flyger som Diamond, hur utläser man när flighten inte är en som berättigar till medlemsnivåernas fördelar?

Tack för svaret!
Var ser man detta för egen del om man vill kolla upp det?
Blir ju ur lekmannaperspektiv lite märkligt att inte kunna nyttja just incheckningsdisken, bagagregler har jag förstått sen innan dock.
Har flighter med swiss också genom langley och flyger som Diamond, hur utläser man när flighten inte är en som berättigar till medlemsnivåernas fördelar?

Finns här:
”SAS-flyg nummer SK7200–SK7999”

Finns här:
”SAS-flyg nummer SK7200–SK7999”

Kanon tack, men hur kommer det sig att man skriver uttryckligen kring Bagage och undantag tex men inget vad gäller incheckning? Någon som vet var det står att finna?

Din bekräftade bagagetilldelning anges på biljetten/bokningsbekräftelsen. Observera att allt det extra bagage du får ta med som EuroBonus-medlem inte gäller när du reser charter med SAS.

Mitt minne när man går runt på Arlanda säger att SAS charter har sina egna incheckningsdiskar och egen knapp på incheckningsmaskinerna.

Gällande SAS business check in så brukar det stå en personal och trots att man har EB SILVER tycka man ska fixa sina bagagetaggar själva. Hänt mig 3 av 5 senaste gångerna denna vår.

Toppen