Senaste nytt

BAEC Tier Points Run tråd

Var det inte så att man får endast 140TP när man bokar USA inrikes(över 2.000 miles sträcka) som BA flightnummer? Har jag missat något?

AHO har som oftast koll, men jag har aldrig hört detta. Det borde inte vara prisskillnad om det bokas som AA, kanske bra att göra det, så är du 100%

Enligt BA:s Flight calculator får jag mindre Avios om det är en AA flight. AHO har säkert rätt så jag kör på AA inrikes.

Vänligen prova att prissätta Stockholm-Los Angeles t/r som följande på ITA Software.

Departure city: ARN
ba lon ba bos ba /f ba..ir00ap

Destinaiton: LAX
ba lon ba /f ba..ir00ap​

Screenshot20120725_01.jpg

Sträckan mellan Boston och Los Angeles är opererad av American Airlines Boeing B757 och har bara två kabinklasser(First och Economy). Men med BA fare basis bokas du i I klass(du kommer att kunna sitta i First class kabin). Därför misstänker jag att man får endast 140 TP på en sådan sträcka.

AHO har som oftast koll, men jag har aldrig hört detta. Det borde inte vara prisskillnad om det bokas som AA, kanske bra att göra det, så är du 100%

Så min rekommendation är som Senator skrev, boka som AA flightnummer så slipper du det problemet.

Det är bara kalkylatorn som buggar. AA F över 2000 miles ger F TP oavsett code share. 210 tp (tidigare 180).

Kollade TPE-HKG-CGK T & R lite random i oktober och november på CX hemsida och priset ligger på ca 4 800 kr i C. Ger 360 TP. Ett alternativ är TPE-HKG-SUR T & R, som är något billigare, knappt 4500 kr, 360 TP, men kräver övernattning, om man nu bara är intresserad av poäng:D

Toppen