Senaste nytt

BAEC Tier Points Run tråd

Knucket

Medlem
Satt och letade biljetter mellan NYC-ORD.
Det är ingen super deal, men kan vara intressant om man är i NYC. JFK-BOS-ORD-BOS-JFK t/r i First för 673USD. 240 TP och kan göras på en dag.

Boston är väldigt smidig att flyga via med AA. Gaterna är nära varandra och loungen inte långt därifrån.
 

Flygarn

Medlem
Nu är jag trött på det här. Jag hade tänkt att sy ihop allt ikväll snabbt och sen njuta utav två avsnitt utav Breaking Bad, men LAS kom i vägen.

Jag har planerat utresa 1 september och hem 8 september, men LAS ställer till det med sina få platser. Någon som kan lösa mitt problem?

på hemresan hittar jag ingen I-klass mellan LHR-ARN men den kanske bokar i annan klass då om jag väljer business?

Något annat jag ska tänka på? Minimum connection? BA 777 Vs. 744? Första gången jag ger mig in i MR träsket och business.

Så här långt hade jag kommit innan jag bröt ihop. Se bifogad fil då jag hade problem att klistra in texten enkelt så att den var läsbar.

BA.png
 
Last edited:

hampafroe

Medlem
Har en annan fråga som dock gäller BA Tier point m.m.
Är det ngn som vet om man har en familjemedlem som inte är medlem som skall flyga med BA, kan den personen använda ens medlemskort så jag själv får Tier och avios? Går det att boka så? Tacksam för svar.
 

Concorde

Founding Member
Nu är jag trött på det här. Jag hade tänkt att sy ihop allt ikväll snabbt och sen njuta utav två avsnitt utav Breaking Bad, men LAS kom i vägen.

Jag har planerat utresa 1 september och hem 8 september, men LAS ställer till det med sina få platser. Någon som kan lösa mitt problem?

på hemresan hittar jag ingen I-klass mellan LHR-ARN men den kanske bokar i annan klass då om jag väljer business?

Något annat jag ska tänka på? Minimum connection? BA 777 Vs. 744? Första gången jag ger mig in i MR träsket och business.

Så här långt hade jag kommit innan jag bröt ihop. Se bifogad fil då jag hade problem att klistra in texten enkelt så att den var läsbar.

Visa bifogad bild 8645

När du bokar EU-LHR-USA(eller valfri longhual destination) bokas alltid matar flighten i i Club Europe som J om du valt Club World.. Inget att oroa sig för och till din fördel.

Alltid 747 om du flyger Club. Uppder deck ;)
 

Flygarn

Medlem
Nu börjar vi närma oss slutet och jag har en sista fundering. Ringde BA och dom håller på och hjälper mig att göra bokningen. Fick en bekräftelse nu och då undrar jag om jag behöver kontrollera bokningsklasserna mer noggrant eller ger business och first den intjäningen som jag vill ha, dvs 140 samt 210?

Spelar det någon roll om det är en BA flightnummer på alla eller kan man blanda med AA, samma intjäning?

SERVICE FROM TO
-------------- ------------------- ---------------------
BRITISH AIRWAYS - BA 771 CLUB EUROPE
SAT 01SEP STOCKHOLM SE LONDON GB
NON STOP ARLANDA HEATHROW
0720 0905
EQUIPMENT:AIRBUS INDUSTRIE A319
RESERVATION CONFIRMED

BRITISH AIRWAYS - BA 173 CLUB WORLD
SAT 01SEP LONDON GB NEW YORK NY
NON STOP HEATHROW JOHN F KENNEDY
1125 1355
EQUIPMENT:BOEING 747-400
RESERVATION CONFIRMED

BRITISH AIRWAYS - BA 8665 FIRST CLASS
SAT 01SEP NEW YORK NY LAS VEGAS NV
NON STOP JOHN F KENNEDY MCCARRAN INTL
1700 1935
EQUIPMENT:BOEING 737-800
AA 0257 FLIGHT OPERATED BY AA AMERICAN AIRLINES
RESERVATION CONFIRMED

BRITISH AIRWAYS - BA 4865 FIRST CLASS
SUN 02SEP LAS VEGAS NV LOS ANGELES CA
NON STOP MCCARRAN INTL LOS ANGELES INTL
0715 0825
EQUIPMENT:BOEING 737-800
AA 1075 FLIGHT OPERATED BY AA AMERICAN AIRLINES
RESERVATION CONFIRMED

BRITISH AIRWAYS - BA 4790 FIRST CLASS
SAT 08SEP LOS ANGELES CA LAS VEGAS NV
NON STOP LOS ANGELES INTL MCCARRAN INTL
1725 1835
EQUIPMENT:BOEING 737-800
AA 0584 FLIGHT OPERATED BY AA AMERICAN AIRLINES
RESERVATION CONFIRMED

BRITISH AIRWAYS - BA 8666 FIRST CLASS
SUN 09SEP LAS VEGAS NV NEW YORK NY
NON STOP MCCARRAN INTL JOHN F KENNEDY
0820 1620
EQUIPMENT:BOEING 737-800
AA 0264 FLIGHT OPERATED BY AA AMERICAN AIRLINES
RESERVATION CONFIRMED

BRITISH AIRWAYS - BA 116 CLUB WORLD
SUN 09SEP NEW YORK NY LONDON GB
NON STOP JOHN F KENNEDY HEATHROW
2040 0835 10SEP
EQUIPMENT:BOEING 747-400
RESERVATION CONFIRMED

BRITISH AIRWAYS - BA 778 CLUB EUROPE
MON 10SEP LONDON GB STOCKHOLM SE
NON STOP HEATHROW ARLANDA
1130 1500
EQUIPMENT:AIRBUS INDUSTRIE A319
RESERVATION CONFIRMED
 

Senator

Moderator
Det där ser bra ut. Borde få 140 TP på CW, 210 på AA F mellan JFK-LAS, 40 TP mellan ARN-LHR i CE och 60 TP mellan LAS och LAX. Code share spelar inte roll här tror jag
 

Dr. Miles

Expert
Det där ser bra ut. Borde få 140 TP på CW, 210 på AA F mellan JFK-LAS, 40 TP mellan ARN-LHR i CE och 60 TP mellan LAS och LAX. Code share spelar inte roll här tror jag

Var det inte så att man får endast 140TP när man bokar USA inrikes(över 2.000 miles sträcka) som BA flightnummer? Har jag missat något?
 
Toppen