Senaste nytt

BAEC-Gold, återkval på 800 Tier Points, fortfarande???

henrik l

Medlem
Nu börjar det bli intressant. BA strulade ju till det förra året, fick silver, med helt riktigt korrigerades det till guld. Men på kortet stod det, som jag tidigare nämnt, valid until 07/2016, istället för 07/2015. Jag valde att göra en soft landing och samlade på mig 350 TP under mitt kvalår. I början av juni började det nya medlemsåret. Sidan glänser fortfarande i guld, kortet gäller fortfarande till 07/2016:D Jag återkvalar numera på 1500 TP, men än så länge är det fortfarande läge att säga "Thank you BA IT":D

Har ju berättat om bakgrunden förut, men nu har jag glidit förbi alla kritiska datum. Så för att summera samlade jag på mig +800 TP 13/14 och dessa renderade i att jag behöll guldet helt korrekt 14/15, +15/16, trots mina 350 TP 14/15. Men numera kvalar jag helt korrekt på 1500 TP och kan konstatera att guldet kan behållas tack vare alla reor i C där resan går via DOH:D
 
  • Gilla
Reactions: doc

pep

Medlem
Jeg er novice med BA, men forlader QRs FFP PC og bygger nu et BAEC gold op fra scratch. Skal naa 1500 TP of 4 BA-flights foer April 2020. Hvor lang tid er guldkortet gyldigt uden rekvalifikation (kan ikke finde denne information, sorry)?
 

Canadien

Medlem
Jeg er novice med BA, men forlader QRs FFP PC og bygger nu et BAEC gold op fra scratch. Skal naa 1500 TP of 4 BA-flights foer April 2020. Hvor lang tid er guldkortet gyldigt uden rekvalifikation (kan ikke finde denne information, sorry)?

Du får det innevarande period plus nästa. Sedan halkar man ned till Silver i året därpå.
 
  • Gilla
Reactions: pep
Toppen