Senaste nytt

BA Visa 2-4-1 (2 för 1) voucher

Men du kan väl inte uppgradera Awards?
Jo, det kan du. I mitt fall bokade jag F och fick betala CW Avois eftersom jag hade en GUF2.

Däremot kan du inte uppgradera en redan uppgraderad bokning. Så t.ex. köpt WTP som uppgraderas med Avios till CW kan inte uppgraderas till F med GUF2 (åtminstone inte enligt reglerna - sedan vet vi att det finns kryphål för en del saker).

När triggas vouchern? Är det i samband med att fakturan kommer?

Jag hade 196K spenderat vid förra brytdatumet och har spenderat tillräckligt för att komma över gränsen sedan ett par veckor, men ännu ser jag ingen voucher på mitt BAEC-konto.

Min uppfattning är att de gör körningar "då och då" och triggar vouchers. Det känns inte som det går helt med automatik och detta bekräftades delvis när jag ringde för att dubbelkolla att min voucher hade triggats.

Min erfarenhet senaste tiden är att vouhern kommer i samband med att din faktura skapas hos Entercard, det vill säga ganska så mitt i månaden.

Jag bokade en 2-4-1 t o r med BA First till Vancouver, inga problem. Sen har jag ytterligare en 2-4-1 som jag vill boka till t ex Kingston, Jamaica, men får då nedanstående svar när jag försöker boka på BA:s sajt:

Error

Sorry, British Airways Companion Voucher can only be used for flights operated by British Airways. Your options are to either select Avios or select another route.

Jag har varit i kontakt med BAEC och man säger att Kingston är en BA mainline service och att det därför ska gå att få upp den som ett alternativ med 2-4-1, men det går alltså inte. Vad jag förstår så är Kingston en direktlinje med BA från Gatwick. Någon som stött på detta tidigare?

Toppen