Senaste nytt

BA Visa 2-4-1 (2 för 1) voucher

Om jag inte kan resa med min voucher innan den går ut i november, kan jag alltså inte på något sätt få användning av den - t.ex. genom att min fru i samma household account bokar en resa?

Om jag inte kan resa med min voucher innan den går ut i november, kan jag alltså inte på något sätt få användning av den - t.ex. genom att min fru i samma household account bokar en resa?
Jo, du kan boka en resa åt din hustru, men någon annan i ditt household account måste åka med henne då vouchern är just 2-4-1 (åk två och betala poäng för en).

Ja, då är alltså fru + fruns syster helt ok!?
Absolut! Det borde funka, men svägerskan måste gissningsvis vara i ditt household account. Kanske räcker det att hon ligger som "Family & Friends", men är lite osäker, då jag själv ej provat detta. Du kan prova lägga in svägerskan i Family & Friends först och om det inte räcker skapa ett extrakonto åt svägerskan i ditt household account.

Absolut! Det borde funka, men svägerskan måste gissningsvis vara i ditt household account. Kanske räcker det att hon ligger som "Family & Friends", men är lite osäker, då jag själv ej provat detta. Du kan prova lägga in svägerskan i Family & Friends först och om det inte räcker skapa ett extrakonto åt svägerskan i ditt household account.

Prova går ju, men tillåt mig tvivla.
Det går i varje fall inte att boka online på det sättet eftersom vouchern automatiskt ställs ut i
Visa-kort innehavarens namn.
Reglerna är inte solklara men det står att Member måste åka och Member definieras som en som
innehar Visa kortet.
who hold a BA/EnterCard Card (a ‘Member’).
https://www.britishairways.com/travel/sbftandc/execclub/_gf/en_gb

Om man tittar på de Brittiska reglerna så är det solklart, svårt att tänka sig att andra regler skulle gälla
för andra marknader.
7.The Companion Voucher will be issued in the name of the main British Airways American Express Credit card account holder, who must travel on any Companion Voucher booking.
13.The main British Airways American Express account holder must travel on any Companion Voucher booking.

http://www.britishairways.com/en-gb/executive-club/collecting-avios/credit-cards

Har hört om situationer där man lyckats förlänga giltigheten med ett par veckor.
Inte hört om situationer där kortinnehavare inte följt med på voucher, tyvärr.

Newbie fråga.
Säg att jag når 200 kkr under 2014.
Då har jag 20k avios. När man får 241 försvinner då avios eller?

Toppen