Senaste nytt

BA piffar up 1:a klass, från 31:a mars

I praktiken (servicenivån är ganska viktig, och den har varit ganska dålig på BA F) kommer de antagligen som mest tangera Qatar Airways Business Class.

I praktiken (servicenivån är ganska viktig, och den har varit ganska dålig på BA F) kommer de antagligen som mest tangera Qatar Airways Business Class.

Intressant det där. Jag har sällan en dålig flight på något bolag, och British Airways är faktisk det bolag som har upplevds som konsekvent bra sedan 2010 utan riktiga bottennapp. Jag har bara 4 segment med Qatar, men servicen ombord är ingenting jag minns.

Tyvärr är de få ”average” upplevelser ombord British Airways med Mixed Fleet.

Var precis min tanke. Vinutbudet hos BA har ju varit under all kritik under lång tid och även om det inte är det viktigaste så är det en parameter för mig när jag väljer vilka jag ska resa med (både i business och first).
Beställningsartikel som redan nämnts. Stämmer dock att det vinet fanns en kort tid men inte längre.

Nu vet jag inte vilka viner de har nu men de ska definitivt vara bättre än vad som anges i artikeln.

Beställningsartikel som redan nämnts. Stämmer dock att det vinet fanns en kort tid men inte längre.

Nu vet jag inte vilka viner de har nu men de ska definitivt vara bättre än vad som anges i artikeln.
Bryr mig mindre om artikeln utan baserar det mer på min erfarenhet av BA, främst i business (bara en gång i First). Jag har vid flera tillfällen fått utstå Castelnau som champagne (vid något tillfälle Lanson Rosé). Det bästa jag fått var Gusbourne (engelsk mousserande) som är helt ok och Besserat de Bellefon Rosé (gillar husets stil med något lägre tryck, på 4-4.5 bar mot normala dryga 6). I First var Grand Siècle som jag kan tycka är ett ok val även om det inte är en personlig favorit.

Jag skulle inte hålla BA som sämst på vin av alla de jag rest med utan den "äran" tillfaller deras partner Iberia men har generellt varit besviken på mina One World-upplevelser i Business då även Finnair var dåliga (men Cathay Pacific har i och för sig skött sig). Är ju dock delvis egna preferenser men t ex Castelnau kunde ofta köpas för £10-15 när jag bodde i London och även Lanson är lite av ett snålmärke.

Bryr mig mindre om artikeln utan baserar det mer på min erfarenhet av BA, främst i business (bara en gång i First). Jag har vid flera tillfällen fått utstå Castelnau som champagne (vid något tillfälle Lanson Rosé). Det bästa jag fått var Gusbourne (engelsk mousserande) som är helt ok och Besserat de Bellefon Rosé (gillar husets stil med något lägre tryck, på 4-4.5 bar mot normala dryga 6). I First var Grand Siècle som jag kan tycka är ett ok val även om det inte är en personlig favorit.

Jag skulle inte hålla BA som sämst på vin av alla de jag rest med utan den "äran" tillfaller deras partner Iberia men har generellt varit besviken på mina One World-upplevelser i Business då även Finnair var dåliga (men Cathay Pacific har i och för sig skött sig). Är ju dock delvis egna preferenser men t ex Castelnau kunde ofta köpas för £10-15 när jag bodde i London och även Lanson är lite av ett snålmärke.

Du har tydligen aldrig flugit med Lufthansa eller SAS i Businessclass!

Men nu var det 1:a klass det handlade om, BA har alltid en Bordeaux eller Bourgogne av god/mycket god kvalitet
tyvärr är allting annat ganska dåligt, dessertvinet undantaget.
Den stora behållningen är att "bin ends" från 1:a klass dyker upp i Galleries First,
som vinkännaren Concorde blygsamt påpekat. British Airways gör mig till alkis |

Vad gäller champagne så är det naturligtvis subjektivt, finns f.ö. en bc.se test på vad olika flygbolag serverar i 1:a klass
BusinessClass.se har utsett flygvärldens bästa champagne - BusinessClass.se

Ska man välja flygbolag efter vinlistan i 1:a klass är det utan tvekan Emirates som gäller.

Intressant det där. Jag har sällan en dålig flight på något bolag, och British Airways är faktisk det bolag som har upplevds som konsekvent bra sedan 2010 utan riktiga bottennapp. Jag har bara 4 segment med Qatar, men servicen ombord är ingenting jag minns.

Tyvärr är de få ”average” upplevelser ombord British Airways med Mixed Fleet.

Jag har aldrig haft några problem med servicen, nästan tvärtom överdrivet fjäskande, maten däremot
har det nästan alltid funnits anledning att anmärka på.

Du har tydligen aldrig flugit med Lufthansa eller SAS i Businessclass!

Men nu var det 1:a klass det handlade om, BA har alltid en Bordeaux eller Bourgogne av god/mycket god kvalitet
tyvärr är allting annat ganska dåligt, dessertvinet undantaget.
Den stora behållningen är att "bin ends" från 1:a klass dyker upp i Galleries First,
som vinkännaren Concorde blygsamt påpekat. British Airways gör mig till alkis |

Vad gäller champagne så är det naturligtvis subjektivt, finns f.ö. en bc.se test på vad olika flygbolag serverar i 1:a klass
BusinessClass.se har utsett flygvärldens bästa champagne - BusinessClass.se

Ska man välja flygbolag efter vinlistan i 1:a klass är det utan tvekan Emirates som gäller.
Vad får dig att tro det? Ett sånt svar får mig snarare att fundera om vinkunskapen. Med all respekt för testet gjort av businessclass.se så vet jag allt för lite om hur många av de som gjorde testet har goda vinkunkaper för att ta det på allvar men kul för de som testade så de själva vet vad de gillar.

LH har jag flugit med en massa gånger i First och där har det oftast varit riktigt bra, har gillat när de kör Veuve Clicquot La Grande Dame. De har även haft riktigt vassa rieslings, har en gång t o m fått en Egon Müller där. Jag tycker också SAS gjort ett riktigt bra jobb med den champagne de kört, gillade Henriot och även när de kört charles heidsieck. Har inte flugit med SAS när de kört Gosset, det är väl som jag ser det ett nedköp.

Personligen är jag inte ett stort fan av röd Bordeaux, gillar bra vit men det får man nästan aldrig på flyg. Har sällan (på flyg), undantaget var en flygning med Emirates, fått någon Bourgogne jag tyckt varit riktigt bra.

Finns säkert de som fått något bra hos BA men min upplevelse har inte varit bra så undviker dem när jag kan men "tvingas" ibland att välja dem när andra betalar.

Toppen