Senaste nytt

BA lanserar London Heathrow - Santiago de Chile

http://www.britishairways.com/en-gb...ile&kmtag=c&ban=||LL|3|LNK1|||||||||L2|||||||

Vill man flyga i Business Class väljer man naturligtvis Iberia:s betydligt bättre produkt istället,
inte omöjligt att det kommer att gå att flyga ARN-LHR-MAD-SCL till oförändrat pris.

Jag och frugan flög Iberia business class till Chile I vintras och det var inte någon vidare upplevelse. Det kändes som att det var trångt om man jämför med BA, sura flygvärdinnor (alltid sura flygvärdinnor på Iberia) och stökigt. Ser fram emot att flyga BA samma rutt.

Jag och frugan flög Iberia business class till Chile I vintras och det var inte någon vidare upplevelse. Det kändes som att det var trångt om man jämför med BA, sura flygvärdinnor (alltid sura flygvärdinnor på Iberia) och stökigt. Ser fram emot att flyga BA samma rutt.

Intressant, nya eller gamla?

Jag har också flugit med Iberia, flera gånger, och om alternativet är BA är valet självklart.

BA var föregångare men deras produkt är numera hopplöst föråldrad
Trångt som fan
Kliva över andra passagerare för att komma till sätet
Skraltigt säte ostabilt som en solstol
Urusel mat

Är jag ensam om min åsikt? inte direkt, titta in på BA flyertalk där tidigare BA entusiaster rutinmässigt spyr galla över eländet.
Det som gör det meningsfullt att fortsätta med BAEC är Qatar och AA

Om någon med gott om Avioser är sugen finns det en del datum med 2 platser i 1:a klass bl.a. i maj 2017 men SCL ligger i samma band som Sydney och det kostar då från LHR
340.000 / peak 400.000 p/p

BA har vid något tillfälle flyttat SCL till band 8, samma som Singapore och Kuala Lumpur
så numera kostar det "bara" 238.000 / 280.000 i F peak/off.
De dåliga nyheterna är att platstillgången är obefintlig.

Toppen