BA lanserar London Heathrow - Santiago de Chile

• Thread starter Thread starter Homer
  • Start date Start date
doc skrev:Allt är ju relativt. Oftast billigare att åka BA+AA än IB.Klicka för att utvidga...
Ja, ofta billigare att åka till Sydamerika via USA men tycker inte att Iberia är snåla med kampanjer direkt

doc skrev:Man får hoppas det går att flyga med BA-pris då jag tycker Iberia generellt är dyra på Sydamerika i business.Klicka för att utvidga...

doc skrev:Allt är ju relativt. Oftast billigare att åka BA+AA än IB.Klicka för att utvidga...

Äpplen och päron, jämför med AF som flyger non-stop från Europa.

Det är många som betalar extra för att slippa åka via USA och det är dålig konkurrens på non-stop flighter från

Europa till annat än EZE, GRU, GIG och inte inte ens till dessa 3 platser hittar man biljetter under 10kkr i Business.

Det här behöver fö. inte nödvändigvis betyda bättre priser

IAG agrees joint venture with Latam as part of expansion plans - FT.com

Om någon med gott om Avioser är sugen finns det en del datum med 2 platser i 1:a klass bl.a. i maj 2017

men SCL ligger i samma band som Sydney och det kostar då från LHR

340.000 / peak 400.000 p/p

Mycke riktigt så blev det priskrig mellan Iberia och Alitalia från Rome till SCL, finns för under 5000 kr t&r i economy vid massor med tillfällen hela kommande vinter. Ett exempel bara: Google Flights

Nått för @DrMiles att lägga upp som en deal?

Homer skrev:http://www.britishairways.com/en-gb...ile&kmtag=c&ban=||LL|3|LNK1|||||||||L2|||||||Vill man flyga i Business Class väljer man naturligtvis Iberia:s betydligt bättre produkt istället,inte omöjligt att det kommer att gå att flyga ARN-LHR-MAD-SCL till oförändrat pris.Klicka för att utvidga...

Jag och frugan flög Iberia business class till Chile I vintras och det var inte någon vidare upplevelse. Det kändes som att det var trångt om man jämför med BA, sura flygvärdinnor (alltid sura flygvärdinnor på Iberia) och stökigt. Ser fram emot att flyga BA samma rutt.

Dogge skrev:Jag och frugan flög Iberia business class till Chile I vintras och det var inte någon vidare upplevelse.Det kändes som att det var trångt om man jämför med BA,sura flygvärdinnor (alltid sura flygvärdinnor på Iberia) och stökigt. Ser fram emot att flyga BA samma rutt.Klicka för att utvidga...

Intressant, nya eller gamla?

Jag har också flugit med Iberia, flera gånger, och om alternativet är BA är valet självklart.

BA var föregångare men deras produkt är numera hopplöst föråldrad

Trångt som fan

Kliva över andra passagerare för att komma till sätet

Skraltigt säte ostabilt som en solstol

Urusel mat

Är jag ensam om min åsikt? inte direkt, titta in på BA flyertalk där tidigare BA entusiaster rutinmässigt spyr galla över eländet.

Det som gör det meningsfullt att fortsätta med BAEC är Qatar och AA

Homer skrev:Om någon med gott om Avioser är sugen finns det en del datum med 2 platser i 1:a klass bl.a. i maj 2017 men SCL ligger i samma band som Sydney och det kostar då från LHR340.000 / peak 400.000 p/pKlicka för att utvidga...

BA har vid något tillfälle flyttat SCL till band 8, samma som Singapore och Kuala Lumpur

så numera kostar det "bara" 238.000 / 280.000 i F peak/off.

De dåliga nyheterna är att platstillgången är obefintlig.

Back