Senaste nytt

BA 787 Livetråd - följ allt när det händer...

En journalist från British Airways Magazine var även med ombord. Han undrade vad det var för glatt svenskt gäng med orangea taggar runt halsen och resultatet blev en intervju med mig samt fotografering. Så vi får väl se om jag kommer finnas med i stolsfickan senare i höst. ;)

Man måste ju bara älska britter! :D Antingen är piloten en naturbegåvning eller den mest mediatränade i flyghistorien - helt briljant!

Gillar verkligen British Airways sedan innan, och de intryck jag fått av denna tråd mildrar inte suget om ytterligare en Club Europe-resa :)

Tja, vad ska man säga. Först tog bubblet slut, och med en timme kvar till landning tog glasen slut. Det stoppar dock ej en BA- besättning tydligen...

Var med på samma flight lite incognito med familjen. Fick i alla fall två flaskor champagne innan den tog slut. Jag frågade pursern och de hade tydligen inte fått nån extra champagne lastad för denna flygning så att den tog slut var kanske inte så konstigt. :) I övrigt en mycket behaglig flygning i Club World intra Europa. Så skulle man alltid resa. Fick också en kort pratstund med kaptenen som verkade mycket nöjd. Han var en av 10 piloter på BA som varvade 787 med 777. 787orna och 777orna är tydligen väldigt lika att flyga men än så länge flygs 787orna som en egen flotta. För övrigt tror jag att de bakåtvända mittsätena kommer bli populära. Speciellt den på rad sju i den bakre mindre CW-kabinen. Blir nästan som en egen liten suite och man behöver inte kliva över nåns fötter för att ta sig ut. På onsdag hoppas jag få prova på hemvägen. :)

Last edited:
Att skumpan tog slut låter illavarslande. Så om någon behöver tips på uteställen som stänger lagom till frukost så hojta.

Toppen