Senaste nytt

BA 777 har fattat eld på Las Vegas Mc Carran

Fick en notifiering från Aviation Herald appen några minuter efter olyckan. Finns en hel del incidenter att läsa om där.

Konstigt, jag kollade på avherald ganska många gånger under morgonen och såg inget om detta. Får man någon slags notifieringar i appen som inte dyker upp på websidan?

Edit: Eftersom det nu finns, så länkar jag in den: Accident: British Airways B772 at Las Vegas on Sep 8th 2015, rejected takeoff due to engine fire

Avherald.com är ju det bästa stället att hålla sig informerad om vad som händer efter en incident.

Yes det är push notifiering på appen. Sen varför det dyker upp där tidigare än på sidan vet jag inte. Kanske en bugg just i morse.

Ja det stämmer nog. Jag har som tur var aldrig hamnat i en liknande situation, så såklart omöjligt att veta hur man skulle reagera.
Hamnade i en liknande evacuation situation 1997 och agerade inte rationellt. Eller delvis inte rationellt. Hoppade över handlingsförlamade Norrmän och öppnade emergency exit men konkade med en bröllopspresent från Orrefors (lämnade dock handbagage, pass och handväska). Tog av mig min nylonkjol (ville inte att den skulle smälta in i kroppen). Jag var lite utanför i triage när vi fick syremasker etc eftersom jag var knäppkängan som tog av mig kläderna...

Fast det är ändå Daily fail, som väl kan ses som aftonbladet på steroider. Och Heathrow får förseningar så fort någon nyser (även om det igår var ovanligt illa pga en blockerad bana om jag förstått rätt).

He he he, ja trafikken på Heathrow blir hakket mer påvirka av litt vind enn f.eks på ENVA... Men de er vel småhysteriske på minimum separasjon med den trafikksituasjonen de har, tipper jeg? :)

Avherald hadde ikke publisert noe enda når jeg la ut daily (m/f)ail, men Simon har nå kommet med en grei avklaring om incidenten: Incident: British Airways B772 near London on Sep 11th 2015, hydraulic failure

He he he, ja trafikken på Heathrow blir hakket mer påvirka av litt vind enn f.eks på ENVA... Men de er vel småhysteriske på minimum separasjon med den trafikksituasjonen de har, tipper jeg? :)

Avherald hadde ikke publisert noe enda når jeg la ut daily (m/f)ail, men Simon har nå kommet med en grei avklaring om incidenten: Incident: British Airways B772 near London on Sep 11th 2015, hydraulic failure

Ett av mina favoritstats är att om du missar i snitt 2 sekunder per departure på heathrow har du 20 minuter förseningar i slutet av dagen. Det är verkligen ingen överdrift när man säger att dom ligger på maxkapacitet (99.2% eller något liknande av teoretiskt max har jag för mig siffran är).

Toppen