Senaste nytt

Börja pendla München-Stockholm

agehall

Medlem
Varför undvika M&M? Givet att MUN är min bas så finns det ju möjlighet att få loungeaccess med Silvernivån?

För att

1) M&M är bara ett bra program om du flyger MYCKET och i C/F. Helst även longhaul. Du kommer inte att flyga mycket.

2) Du kan enkelt nå *G genom andra program med samma effort.


Dina poäng blir inte heller värdelösa ifall du skulle missa EBG - de räknas bara inte mot din status. Men du bör som sagt fixa detta på under 3 månader genom segment, så stirra dig inte blind på poäng.
 

Traveller

Medlem
Hej!

Har nytt arbete i München och kommer försöka vara hemma varje/varannan helg i Stockholm. Vad är bästa strategin för att köpa upp biljetter för en överskådlig framtid för att samla poäng/status? Är i dagsläget nybliven EBS med ny kvalificeringsperiod som startar i augusti. Är även basmedlem i Miles&More.

Kanske bäst att satsa på att komma upp i Silvernivå på M&M och sedan efter nya kvalificeringsperioden försöka påbörja resan till EBG?

Företaget betalar endast ekonomibiljetter som det ser ut som.

Tips mottages gärna :)

Aviator... Eftersom jag arbetar på ett företag med Münchensäte undrar jag vilket företag du kommer arbeta för??
 

Hall

Medlem
Om du tittar på SAS bokningssida så är 6/10 avgångar från ARN till MUC med LH group eller involverar en LH group codeshare så jag tycker nog att du behöver titta på vilka avgångar som kommer att passa dit resemönster bäst. Rent generellt håller jag dock med resten av Eurobonuskören när det gäller att satsa på att komma upp på EBG från ditt EBS fram till augusti. Sedan kan du eventuellt ta ett nytt beslut i början av nästa år när M&M perioden börjar på nytt.
 

sembl

Medlem
Jag har pendlat till MUC sedan Januari och måste säga att jag bokar Luftwaffe då de har bättre tider än SAS och oftast via CPH vilket är helt värdelöst i min mening. Jag vill gärna komma hem snabbt och slippa mellanlanda. Dock som många andra säger, mindre poäng.
 
Aaah... ARN-MUC... har dom slutat med att ständigt ha förseningsursäkter eller kör dom såna fortfarande? "Due to the weather conditions in Munich..." "Due to late incoming flight/crew/transfer passengers..." :)
 
Toppen