Senaste nytt

Bör jag byta till BAEC?

Homer

Medlem
Ger Silver några fler förmåner än Platinum för det är väl egentligen samma nivå?
?

Ger t.ex tillgång till AAs lounger i USA även när du flyger inrikes ekonomi (det får du inte ens med AA Executive Platinum)
vad nu det är värt, man brukar få 2 kuponger för drinkar men maten kostar.



Vad jag är ute efter med statusen är väl lite av allt. Loungetillgång är väldigt bra, det har man ju dock inte inrikes i USA. .

med BA Silver/Guld har du som sagt det.
 
Last edited:
Ja det är ju ett litet minus att inte ha loungetillgång inrikes så där skulle ett silver kort vara bättre!
Har förlitat mig på Priority Pass de gånger jag flugit inrikes och haft tillfälle att besöka en lounge.
 

henrik l

Medlem
Jag tänkte mer att jag landar ju på terminal 5 från GOT, layover på LHR några timmar och då behöver jag ju inte åka bort till terminal 3 utan kan besöka någon lounge i terminal 5 först och sen åka bort till 3:an?

Om du ankommer till T5 från GOT måste du passera pass/boradingpasskontroll och security. Ska du in i avgångshallen i T5, men har ett boardingpass till T3 misstänker jag att det kan bli en del diskussion, med tanke på man inte kan ta sig ut från avgångshallen i T5, åtminstone för några var det ju så. Men någon annan här vet säker mera.
 
Tror nog att jag håller mig kvar till AAdvantage ett tag till för att samla miles till någon trevlig bonusresa.
Sen kan det ju vara värt att köra någon TP-run för att få till ett silverkort om det kommer några bra erbjudande.

Nu skall det bara hittas en bra och rolig biljett till MCO 1-6 februari!
 

Concorde

Founding Member
Eller så tar du dig till CMB. Finns en F biljett som tillåter 18 stop-overs hela vägen fram till LAX. Så: CMB-HKG-LHR-JFK-BOS-JFK-BOS-JFK-BOS-JFK-BOS-JFK-BOS-JFK-BOS-JFK-BOS-JFK-LAX. 18.000 SEK all in. ca. 1500TP och en herrans massa avios points. En vecka får du räkna med inklusive positionerings flighter.

Cathay F
BA F
AA F
Kan flyga via Bangkok också och ta Qantas First i A380.
 

Homer

Medlem
Kraven för att få silver/guld höjs till 600 resp. 1500, men den status du har första mars 2012 (Silver eller Guld) får du förnya på dagens nivå, 400 resp. 800, i ytterligare 2 år..
 
Toppen