Senaste nytt

Både baspoäng och extrapoäng från Amex Elite?

Hej,

Jag blev nyligen värvad till Amex Elite och för ungefär 2 veckor sedan fick jag in baspoängen. Nu när jag kollar igenom aktivitetsloggen på mitt SAS-konto såg jag någonting konstigt (eller något jag inte förstår mig på).

Det ser ut som att jag samtidigt som baspoängen också fick lika många extrapoäng, och sedan ytterligare en post med lika mycket extrapoäng. Men inga av dessa extrapoäng syns i mitt totala saldo (jag hade märkt om det bumpades med 40000 poäng).

I går fick jag in de vanliga spendpoängen (var cirka 11000 poäng denna gången) från Amex, de syns i saldot men inte i aktivitetsloggen vilket de brukar göra.

Utöver detta väntar jag mig 22500 poäng för att jag blev rekryterad och spenderade 20000. Först trodde jag att de gjort fel och bara satt in 20000 poäng. Men det tror jag inte.

Jag förstår ärligt talat ingenting :D

Hur ser era loggar ut i samband med årsbetalningen?

7yTdNGe.png

• Gilla
Reactions: Gus
Ser konstigt ut. Poängen du får när du blir värvad är inte "basic points". Om du tittar på totalen i antalet baspoäng, har det lagts till 40k där?

Jag fick också den där Swedish Domestic när jag fick Elitebonusen.

Ja, det är den vanliga 20.000 statuspoäng som man får med Elite. Inget kostigt där. Posten under däremot konstig. Det är inte kampanjpoängen man får som nykund eller de vanliga statuspoängen.

Ser konstigt ut. Poängen du får när du blir värvad är inte "basic points". Om du tittar på totalen i antalet baspoäng, har det lagts till 40k där?

Nej, men i loggen är det ju bara 20k baspoäng precis som väntat, och dessa har lagts till korrekt i baspoängsaldot. Grejen är att jag inte förväntade mig några extrapoäng (för det ska man väl inte få?) men jag har fått 40k (åtminstone i loggen).

Jag fick också den där Swedish Domestic när jag fick Elitebonusen.

Lades dom till i ditt saldo också, eller bara i loggen?

Nej, men i loggen är det ju bara 20k baspoäng precis som väntat, och dessa har lagts till korrekt i baspoängsaldot. Grejen är att jag inte förväntade mig några extrapoäng (för det ska man väl inte få?) men jag har fått 40k (åtminstone i loggen).

Lades dom till i ditt saldo också, eller bara i loggen?
Baspoängen gick upp, men inte totalen.

Jag skulle ringa SAS och be dom uppdatera din aktivitetslista. Har ju haft stora problem. Du vill ju kanske inte ringa amex direkt :p

Hade liknande scenario tidigare i veckan, men efter en uppdatering av min aktivitet triggad via SAS-chatten så ser det rätt ut. De har ju grava problem med account activity just nu och detta är förmodligen kopplat till det.

Update:

SAS (kundtjänst) gjorde en refresh och då försvann de konstiga posterna från loggen. Det enda som är konstigt nu är varför 20k baspoäng från Amex ligger i kolumnen för extrapoäng istället för i kolumnen för baspoäng.

Det var förmodligen en bugg som deras IT-avdelning skulle kolla på.

Toppen