Senaste nytt

Bästa VPN tjänst 2019?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon som har en färsk status/jämförelse mellan express VPN och nord VPN? Express erbjuder 15mån för 99usd och nord 2år för 75eur. Så funderar på vad knappa dubbla priset ger. Bättre prestanda? Något annat användbart?

Jag kör med Integrity VPN (med Wireguard-protokollet) när jag är på resande fot, tycker att det fungerar bäst av det jag provat hittills.

För mig som bor i Shanghai är mitt huvudsyfte med VPN att komma år allt som är blockerat i Kina. Typ allt som har med Google att göra och mycket annat. Tidigare hade jag Express VPN men det fungerar inte alltid här.
Nu har jag köpt från USA AmpliFi Teleport som gör att jag kopplar upp mig direkt till min lägenhet i Sverige och det fungerar alltid.
Fast så privat är det nog inte.
Det gör även att jag kan se Telias TV paket i Kina.

Last edited:
För mig som bor i Shanghai är mitt huvudsyfte med VPN att komma år allt som är blockerat i Kina. Typ allt som har med Google att göra och mycket annat. Tidigare hade jag Express VPN men det fungerar inte alltid här.
Nu har jag köpt från USA AmpliFi Teleport som gör att jag kopplar upp mig direkt till min lägenhet i Sverige och det fungerar alltid.
Fast så privat är det nog inte.
Det gör även att jag kan se Telias TV paket i Kina.
Om du kopplar upp dig och din egen lägenhet i Sverige så behöver du i allmänhet inte köpa en VPN tjänst.

I de flesta moderna routrar finns VPN inbyggt som gör att du kan ställa in egen privat VPN så surfar du på samma IP nummer som du har hemma i Sverige.

Det är inte särskilt svårt att sätta upp varken i routern eller i laptop / mobil.

Två helt outstanding fördelar är;

Utan kostnad
IP adressen inte blockad / svartlistad

Det blir "bara" svensk IP adress så vill man kolla US Netflix o sånt så går nu inte det.

Om du kopplar upp dig och din egen lägenhet i Sverige så behöver du i allmänhet inte köpa en VPN tjänst.

I de flesta moderna routrar finns VPN inbyggt som gör att du kan ställa in egen privat VPN så surfar du på samma IP nummer som du har hemma i Sverige.

Det är inte särskilt svårt att sätta upp varken i routern eller i laptop / mobil.

Två helt outstanding fördelar är;

Utan kostnad
IP adressen inte blockad / svartlistad

Det blir "bara" svensk IP adress så vill man kolla US Netflix o sånt så går nu inte det.
Jag är inte expert på detta men AMPLIFI Teleport har en andra liten ”router” som man parkopplar och sedan sätter man den i strömuttaget på sitt hotellrum och sedan är man uppkopplad efter man ansluter till hotellets Wi-Fi

Last edited:
Är du fortfarande nöjd med NordVPN? Kör du iOS eller Android (tfn/platta)?

Strax dags att förnya, ska nog testa nått nytt.
Första två åren funkade allt perfekt men nu har det blivit mer och mer att olika siter beter sig annorlunda, slutar funka eller tom. blockeras. när VPN är på.
Kör det på IOS,OSX och Android

Exempel på fel:

SAS går ibland inte att boka då det kommer upp ett fel typ "message.blockError" Byter man IP; Speceillt till ett annat land funkar det

Det blir i bland att siten säger att IP numret är använt för att Crawla siten, tex prisjakt...

Det kommer ofta upp nån slags Chapta för att siten har upptäckt mysko saker från det här ip numret.

Får en känsla att det är många som använder de svenska IP nummerna och då blir det strul eller nått?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen