Om du kopplar upp dig och din egen lägenhet i Sverige så behöver du i allmänhet inte köpa en VPN tjänst.För mig som bor i Shanghai är mitt huvudsyfte med VPN att komma år allt som är blockerat i Kina. Typ allt som har med Google att göra och mycket annat. Tidigare hade jag Express VPN men det fungerar inte alltid här.
Nu har jag köpt från USA AmpliFi Teleport som gör att jag kopplar upp mig direkt till min lägenhet i Sverige och det fungerar alltid.
Fast så privat är det nog inte.
Det gör även att jag kan se Telias TV paket i Kina.
Jag är inte expert på detta men AMPLIFI Teleport har en andra liten ”router” som man parkopplar och sedan sätter man den i strömuttaget på sitt hotellrum och sedan är man uppkopplad efter man ansluter till hotellets Wi-FiOm du kopplar upp dig och din egen lägenhet i Sverige så behöver du i allmänhet inte köpa en VPN tjänst.
I de flesta moderna routrar finns VPN inbyggt som gör att du kan ställa in egen privat VPN så surfar du på samma IP nummer som du har hemma i Sverige.
Det är inte särskilt svårt att sätta upp varken i routern eller i laptop / mobil.
Två helt outstanding fördelar är;
Utan kostnad
IP adressen inte blockad / svartlistad
Det blir "bara" svensk IP adress så vill man kolla US Netflix o sånt så går nu inte det.
Är du fortfarande nöjd med NordVPN? Kör du iOS eller Android (tfn/platta)?Efter noggrant övervägande av alla god råd och tips så har jag för några dagar sen köpt en 3:års prenumenation på Nord VPN, verkar funka kanon!
tack alla som har engagerat sig.
Är du fortfarande nöjd med NordVPN? Kör du iOS eller Android (tfn/platta)?