Senaste nytt

Bästa vägen till Bali? Oslo-Denpasar efter sommaren (2-4-1 Business/First Routing)

bkkosl

Medlem
Hej!

Suttit på sidlinjen ganska länge här och aldrig egentligen skrivit något, men fått använt en del poäng med hjälp av inspirationen här på forumet.

Nu till saken, jag och min flickvän plus vår "infant on lap" tänkte ta oss 5-8 veckor i Indonesien efter sommaren och jag tänkte nu börja planera vilka flights som man ska börja bevaka.

Är det någon här inne som har ett bra förslag på routing? Verkar finnas mycket TG och en del LH via FRA och MUC men vill gärna undvika TG då jag upplever deras C som en premium economy med flatbeds - dock haft bra upplevelser med dem också.

ANA, EVA och Singapore är väldigt aktuella, men vilka flights? :)

Tacksam för svar,

Hej och välkommen hit !

Singapore Airlines första klass från Köpenhamn till Singapore skulle jag försöka boka i första hand.

Om du pratar om 2018 så är det nig till att boka det du hittar Så fort som möjligt och boka om ifall du råkar hitta något bättre. Du är ungefär 5 månader för sen med att boka detta om du vill ha mycket att välja på.

OSL-CPH-SIN-DPS är nog den mest optimala. Men som Agehall säger är du väääldigt sent ute. Iofs om du är superflexibel kan du nog hitta många trevliga ben och alternativ...

OSL-CPH-SIN-DPS är nog den mest optimala. Men som Agehall säger är du väääldigt sent ute. Iofs om du är superflexibel kan du nog hitta många trevliga ben och alternativ...

Tack för alla bra svar. Känns som vägen via CPH-SIN är absolut bäst ja. Vart kan jag se tillgänglighet på SQ? United visar väl inte?

Menar ni att jag är sent ute med tanke på CPH-SIN eller överlag?

Utresa slutet september/start oktober.

Återigen tack,

Tack för alla bra svar. Känns som vägen via CPH-SIN är absolut bäst ja. Vart kan jag se tillgänglighet på SQ? United visar väl inte?

Menar ni att jag är sent ute med tanke på CPH-SIN eller överlag?

Utresa slutet september/start oktober.

Återigen tack,
Singapore award availability är blindskott tyvärr. Blir att ringa SAS alt Talinn beroende på hur du ämnar boka?
Med kommentarerna om att du är sen antar att det är awardbiljetter vi pratar om, stämmer detta? Det är nämligen inte angett i ditt första inlägg.
Alltid bra använda mallen med input som är kritisk för att få rätt input.

Edit: ser att heading visar 2-4-1.

Mallen som dock ändå är relevant. Antar tex ned infant att rak väg flredras snarare än first via tokyo tex.
  1. Varifrån vill du börja din resa?
  2. Var är din destination?
  3. När vill/behöver du resa ut?
  4. När vill/behöver du komma hem?
  5. Hur länge vill du vara borta?
  6. Hur många personer som skall resa?
  7. I vilken kabinklass
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga
  9. Vad är din budget?
  10. Vad är det viktigaste för dig
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen?

Antog naturligtvis att du ville flyga i F och i undantagsfall C? Om det bara är två säte du är ute efter finns det garanterat i E hos många bolag.

TROR att det finns vissa restriktioner med INFANT i F hos vissa bolag, men det kan nog någon bättre bevandrad här på forumet besvara.

Antog naturligtvis att du ville flyga i F och i undantagsfall C? Om det bara är två säte du är ute efter finns det garanterat i E hos många bolag.

TROR att det finns vissa restriktioner med INFANT i F hos vissa bolag, men det kan nog någon bättre bevandrad här på forumet besvara.

Vad gäller SQ (eftersom de nämnts ovan) så kan jag meddela att de lär iaf tillåta infant i F - jag blev seatad av kundservice på infantsäten (åker dock utan avkomma) men meddelad att om någon med infant bokar F kommer jag att bli flyttad.

Nitpicking: Antar f.ö. att du med E menar Economy, som oftast förkortas Y (eller ibland M på de bolag där Y betyder Premium Eco).

Toppen