Senaste nytt

Bästa tipsen för Seychellerna?

palmen

Moderator
Finns en längre tråd som diskuterar hotell på Seychellerna och som lite övergått till att även komma med massa bra tips om vad man ska göra när man är på Seychellerna.
Tips på hotell på Seychellerna | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Tänker att vi startar upp en ny tråd där vi samlar dessa tips framöver så blir det lättare att söka fram detta.

Har ni några bra tips på vad man ska och inte ska göra så posta gärna i denna tråd. Ska själv dit i sommar men har inte bokat boende och har ingen koll på vad jag ska göra under veckan. Vilken ö är bäst att bo på till exempel?

Hej! Vi har en resa bokad till Seychellerna i november en vecka och har just nu en bokning på H Resort i Beau Vallon. Fått tips om det hotellet från flera på forumet och det ligger också då med lite restauranger i närheten så man kan komma ifrån hotellet enkelt. Det jag funderar på är dock om stranden är alltför turistig mot vad man kanske förväntar sig på seychellerna? När man tittar på bilder/filmer varierar det mycket och känns svårt att få en bra bild. Vi tänker oss då att man åker iväg några av dagarna med taxi till lite andra stränder som en utflykt.

Alternativet jag tänker mig är då att bo mer avsides men hyra en bil hela veckan för att kunna åka till lite restauranger. Vi är inte så intresserade av all inclusive eller half board.

Någon som har tips? :)

Vi var på H en dag och det var helt ok. Vi var nöjda med både mat och strand/pool.

Vi hade hyrbil under hela tiden på Seychellerna förutom på lilla ön La Digue.

Tyckte inte att någon strand kändes turistisk överhuvudtaget då vi var där över jul/nyår.
Väldigt ofta vi hade hela stränder för oss själva. Bästa stranden var ändå Anze Lazio.
Riktigt magisk.

Toppen