Senaste nytt

Bästa Star Alliance loungen i Hong Kong?

olo

Medlem
Mina föräldrar flög hem från HKG imorse och uppgraderade till plus. De hade gått tillgång till någon lounge som farsan trodde hette premium eller något liknande. Ingen aning om vilken Lounge det faktiskt var. De var dock väldigt glada över utbudet och tyckte det var lyxigt (de reser bara economy utan lounge för det mesta).
Premium Plaza?
Tyckte Thai var bättre än United på frukost iaf och de ligger väldigt nära varandra. Imorse gick flighten från gate 61. Var en trevlig tur hem!
Intressant. Samma catering, samma käk.
 

Naga

Medlem
Thais lounge är att föredra, bra utbud och nära Gate, i morse va det Gate 61, SAS brukar använda Gate 61-70
ImageUploadedByTapatalk1448827318.459590.jpg
 

Mikael

Medlem
Åkte hem från Hong Kong med SAS för nån vecka sedan och hade tänkt att jag skulle testa Plaza Premium-loungen. Enligt SAS-sida (Hr hittar du loungen - SAS ska det vara en av de lounger man kan använda. Blev där hänvisad till Thai-loungen mittemot. Försökte argumentera att SAS hänvisar till denna lounge men detta var fel sade de. Jag blev artigt eskorterad till Thai-loungen av Plaza-personalen som de bestämt hävdade var mycket bättre än Plaza-loungen. Orkade inte tjafsa med dem.

Mycket möjligt att Thai är bättre men då jag aldrig besökt Plaza skulle jag vilja prova den. Nån som har nåt gott råd om man hamnar i en sån situation eller är det bara att gilla läget?

Jag åkte i Plus och är EBG.
 
Åkte hem från Hong Kong med SAS för nån vecka sedan och hade tänkt att jag skulle testa Plaza Premium-loungen. Enligt SAS-sida (Hr hittar du loungen - SAS ska det vara en av de lounger man kan använda. Blev där hänvisad till Thai-loungen mittemot. Försökte argumentera att SAS hänvisar till denna lounge men detta var fel sade de. Jag blev artigt eskorterad till Thai-loungen av Plaza-personalen som de bestämt hävdade var mycket bättre än Plaza-loungen. Orkade inte tjafsa med dem.

Mycket möjligt att Thai är bättre men då jag aldrig besökt Plaza skulle jag vilja prova den. Nån som har nåt gott råd om man hamnar i en sån situation eller är det bara att gilla läget?

Jag åkte i Plus och är EBG.
Jag kan inte hitta nånstans där det står att SAS Plus ger acess till PP på HKG. Och SQ:s lounge duger väl för oss EBG.
 

mjulven

Medlem
Jag kan inte hitta nånstans där det står att SAS Plus ger acess till PP på HKG. Och SQ:s lounge duger väl för oss EBG.

Via lite grävande på SAS hemsida kan man utläsa följande:

SAS Plus Asien/USA: Du är välkommen till SAS lounger i hela världen samt våra partners lounger i Beijing/Peking, Hongkong, Shanghai och Tokyo. Då du reser på SAS interkontinentala flyg har du även tillgång till SAS egna lounger vid ankomst (undantag Newark). Tillgng till loungen - SAS

Hong Kong THAI Lounge Gate 40, level 7
Kina Plaza Premium Lounge (SAS Plus) Gate 40, level 7 Hr hittar du loungen - SAS

Med detta sagt, den 28 Mars kom jag in där som EBS på flight SK964 i Plus mellan HKG-ARN.
 

RobHK

Medlem
Jag kan inte hitta nånstans där det står att SAS Plus ger acess till PP på HKG. Och SQ:s lounge duger väl för oss EBG.

Hur som helst när du flyger Plus skriver dom ut en lapp till dig som ger tillträde till PP. Det finns ett antal PP lounges, den som ligger nära avgångs Gate ligger en våning upp och har rätt OK utbud på mat, däremot är det ofta dåligt om sittplatser.
 

mjulven

Medlem
Hur som helst när du flyger Plus skriver dom ut en lapp till dig som ger tillträde till PP. Det finns ett antal PP lounges, den som ligger nära avgångs Gate ligger en våning upp och har rätt OK utbud på mat, däremot är det ofta dåligt om sittplatser.

Om man går i gången till "vänster om nudelbaren" så kommer man till en tystare del av loungen, där var det betydligt mer glesbefolkat när jag var där.
 
Toppen