Senaste nytt

Bästa Sofitel Hotellet?

Sofitel Corniche i Abu Dhabi är mycket bra. Får man dessutom ett av rummen på de övre våningarna med utsikt över vattnet åt två håll, både från sovrummet och vardagsrummet så är det svårslaget. Väljer man också att äta sina måltider där så bjuds det på fantastisk buffé både till frukost, lunch och middag.

Sofitel Corniche i Abu Dhabi är mycket bra. Får man dessutom ett av rummen på de övre våningarna med utsikt över vattnet åt två håll, både från sovrummet och vardagsrummet så är det svårslaget. Väljer man också att äta sina måltider där så bjuds det på fantastisk buffé både till frukost, lunch och middag.
Låter lovande. Vi firar påsken där i år. :)

Mina upplevelser efter antal besök per hotel (som platinum & guld)

Sofitel Bangkok Sukhumvit
Bott där 3 gånger, hög bra jämn standard. Tillgång till (i mitt tycke) bästa sofitelloungen, alltid uppgraderad, välkomstdrink.

Sofitel Los Angeles
Bott där 3 gånger, ingen lounge, välkomstdrink (2/3 ggr), alltid uppgraderad till rum med Hollywood Hills view. Vallet parking kostar 50$ per dag. Trevlig bar!

Sofitel London St James
Bott där 3 gånger, ingen lounge, ingen välkomstdrink, fina rum, bra läge (nära piccadilly circus), väldigt bra frukost i fin lokal.

Sofitel Wanda Beijing
Personalen kan verkligen inte engelska vilket är störande, fina rum dock, bra lounge med matutbud.

Sofitel München Bayerpost

Fina rum, annars inget speciellt - Ok bar.

Sofitel Berlin Gendarmenmarkt

Ingen lounge, helt Ok rum, bra läge i stan.

Sofitel Dubai Jumeirah
Ingen välkomstdrink, fina rum, bra läge (nära stranden),

Mina upplevelser efter antal besök per hotel (som platinum & guld)

Sofitel Bangkok Sukhumvit
Bott där 3 gånger, hög bra jämn standard. Tillgång till (i mitt tycke) bästa sofitelloungen, alltid uppgraderad, välkomstdrink.

Sofitel Los Angeles
Bott där 3 gånger, ingen lounge, välkomstdrink (2/3 ggr), alltid uppgraderad till rum med Hollywood Hills view. Vallet parking kostar 50$ per dag. Trevlig bar!

Sofitel London St James
Bott där 3 gånger, ingen lounge, ingen välkomstdrink, fina rum, bra läge (nära piccadilly circus), väldigt bra frukost i fin lokal.

Sofitel Wanda Beijing
Personalen kan verkligen inte engelska vilket är störande, fina rum dock, bra lounge med matutbud.

Sofitel München Bayerpost

Fina rum, annars inget speciellt - Ok bar.

Sofitel Berlin Gendarmenmarkt

Ingen lounge, helt Ok rum, bra läge i stan.

Sofitel Dubai Jumeirah
Ingen välkomstdrink, fina rum, bra läge (nära stranden),

Bokad på Sofitel Jumeirah slutet av sept. Andra gången på hotellet och nu som första gången där som platinum. Förväntar mig både välkomstdrink och upgrade:)

Bokad på Sofitel Jumeirah slutet av sept. Andra gången på hotellet och nu som första gången där som platinum. Förväntar mig både välkomstdrink och upgrade:)

Dom har härlig pool på hotellets tak med utsikt över havet, samt en bar i poolen. Då Dubai är märkligt med sina alkohollagar så kan man inte förvänta sig välkomstdrink där. Jag blev uppgraderad där som platinum :)

Poolen var inte på hotellets tak när jag var där? Var gatuplan eller en våning upp vad jag minns? Var möjligt att köpa alkohol i alla barer och restauranger på hotellet när jag var där iallafall och hoppas det är det nu med:)

Toppen