Senaste nytt

Bästa Sofitel Hotellet?

Nej men vad jag minns fick du fritt wifi om du bodde i en vis kategori på rummet. Sofitel är ett av hotellen som faktiskt ibland inte erbjuder fritt wifi. jag fick det för jag har platinum.
Det var fritt wifi i min bokning. Det löste sig. Annars var jag nöjd med hotellet. Jag använde bara nätet till att kolla mail. Laddade inte ner något det som de ansåg ingick var väldigt lite. Hon köpte mina argument. Skulle kunna tänka mig att bo där igen.

Bangkok låter lovande, har dock ingen längtan till Thailand! Någon som har varit på Sofitel i Kina?

Välkommen hit, @Lord Brett Sinclair !

Jag har testat Wanda i Beijing och Hyland i Shanghai. Inget av dem kvalar förmodligen in till topplistan över bästa Sofitel-hotellen men helt ok. Finns lite rader om dem i andra trådar, den här tråden kanske blir lite bred annars.

Vad har du för status på Accor? Låter inte som dem, jag betala Iof 1000 euro för en natt där så med mitt Platinum va jag ju bokstavligen en VIP gäst för dom. Dock har jag redan innan jag bott där hört gott om stället.

WTF!? Om man betalar €1000/natt för ett hotellrum så ska man nog bli behandlad som en kung oavsett status. Det låter helt galet dyrt imho.

WTF!? Om man betalar €1000/natt för ett hotellrum så ska man nog bli behandlad som en kung oavsett status. Det låter helt galet dyrt imho.
1000 euro va orginalpriset, va en del poäng som brann också men de som ingick i priset va även fullskalig frukost på rummet med allt vi ville ha. En flaska Moet Grand Vintage 2006 och lite annat smått o gott. Sviten hade en stor jacutzzi och även ångbastu. Visst mycket pengar men de va värt för att pröva ;)

Faller knappast under vad jag skulle kalla prisvärt. Säg €100 för frukost och €50 för champangen (den kostar 499:- på bolaget...), så betalade du fortfarande €850 för rummet...

Jag är inte säker på att du får en helt korrekt bild av hur hotellet fungerar normalt sett om du hyr ett av deras dyraste rum...

Faller knappast under vad jag skulle kalla prisvärt. Säg €100 för frukost och €50 för champangen (den kostar 499:- på bolaget...), så betalade du fortfarande €850 för rummet...

Jag är inte säker på att du får en helt korrekt bild av hur hotellet fungerar normalt sett om du hyr ett av deras dyraste rum...
Jag köper ditt argument med prissättningen dock är de väl delade meningar hur man skall veta att ett hotell fungerar "normalt sett".

Om jag bor på ett hotell i den här klassen har dom vissa rum som standard och superior där det ingår inte mycket medans man från junior svit och uppåt får butlerservice. Det jag menar är att jag kunde lika gärna skrivit att de va ett boende för kungligheter och inte sagt vad jag betalade för de och på så sätt fått en missledande bild av servicen på hotellet. Tror oavsett vilket hotell du än bor på i världen att de gäller, betalar du mer får du mer så det fungerar tyvärr men jag skulle inte säga att hotellet i fråga har mycket sämre service för att man bor i ett standardrum jämfört med en opera suite. Tror de va min status som hjälpte till en hel del utöver priset ja!

Toppen