Senaste nytt

Bästa sittplatsen i business class på SAS Airbus A330?

Kom på en sak till som är viktig här. Väljer du något A eller H säte så har du ljuspanelen ovanför dig och det är en stor skillnad mot t.ex B eller G. Ljuset från panelen (kabinbelysningen längst planets sida innanför handbagagelådorna, kan vara intensivt och på morgonen då dom väcker kabinen lyser det ju rakt ned på dig om du sitter A eller H.

Sitter man på rad 1, oavsett A/B eller G/H så har man även en lite större skärm precis framför/ovanför sig som visar flyginfo/karta under hela flighten. Denna kan vara lite störande när det är mörkt/nedsläckt och man vill sova. :)

Jag bokade min resa via Tallin med 2-4-1. Han som hjläpte mig frågade om jag ville välja plats och det ville jag ju såklart. Jag bar om 1A/1B och då kunde han inte boka 1A.
Resten av kabinen var tom så det blev 2A/2B istället. Jag vill gärna kunna titta ut

Nu när snart alla A330 har den nya kabinen. Vilken är bästa sittplats om man åker två stycken och vill kunna prata? Som jag förstått det är det mittensäten som gäller då. Är rad 1 att föredra eller ska man välja någon rad längre bak?

Några färska råd var man sitter bäst i A330? Reser solo, SFO-CPH
Förutsätter i C ? Jag tycker alltid första raden är bäst. Bredare för fötterna när man ska sova. Dock vet jag att en del har det jobbigare med ljudet från galley men det är inget som stör mig. 1A eller 1H. Om det är i ECO är 30A eller 30H bäst benutrymme.

Toppen