Senaste nytt

Bästa sättet att ta sig mellan Narita och Haneda

Jag har idag en resa till och från HND men kan ev byta så jag får flyga från NRT och då med First vilket jag skulle vilja istället för ANA lite halvdaskiga säten på HND-BKK.
Har ca 10 timmar mellan flygen, och skulle gärna hinna åka in till stan lite innan jag åker till NRT.
Vad säger dom som är mer erfarna, är det genomförbart?
Går det att skicka väskorna mellan flygplatserna under samma dag eller är det säkrast att frakta dom själv till NRT från HND

Jag skulle frakta väskan själv och ta Narita Express in till stan
åk till Haneda med monorail från Hamamatsuchō Station
Testa yakuniku rolls på Haneda flygplats

AA24487C-C2DA-4750-8038-0D475C01C8BF.png
1ACDDD76-D7F2-471A-A9E0-7DCB78B76EAA.png
9323A7AD-A99B-40F2-8372-5EE746D3775E.png
B781A6DE-FF12-4611-9CA6-D748B3385CC7.png
C6593C23-E6B4-49CC-959A-893CA4856F44.png
F76630DE-3EE0-4155-B6E3-DB4C6FE6EBFD.png
93313FE2-3E46-4DD8-91C1-F394CAF57331.png
FE7B6903-E13E-437A-B423-18FE75F12967.png
DC71E41C-228F-4956-9E7E-68EF4C22F158.png
Om man har VPN och ställer in den på Japan kan kan söka på Apple maps hur man tar sig mellan Narita och Haneda med kollektiv trafik.

Edit: man behöver inte VPN.
Exempel på resa med bilder

Bilderna hamnade inte i rätt följd

Last edited:
Hej, antar att Landa Haneda 15:50 och flyga vidare 20:25 är enligt reglerna? Men man har absolut inga rättigheter om det skiter sig.
Ska man då tolka denna "MCT" som endast en rekommendation?

Ankommer ANA C och flyger vidare SQ C.
Kommer endast ha handbaggage, vågar man?

Hej, antar att Landa Haneda 15:50 och flyga vidare 20:25 är enligt reglerna? Men man har absolut inga rättigheter om det skiter sig.

Är det på samam biljett? I så fall ska väl dina rättigheter gälla, eller missar jag något? Är det två separata biljetter får du ju dock stå för det själv.
Om jag kommer ihåg rätt är MCT 3,5h eller något liknande. Om du bara hara handbagage borde du vara igenom på Haneda inom 30 minuter och har då nästan 4h på dig att göra bytet. Bussen tar väl lite över 1h så även om du precis skulle missa en buss borde du senast anlända till Narita 2h innan avgång, med andra ord gott om tid. Allt ovan förutsätter såklart att ditt plan är i tid.

Samma bokning? - Inga problem, då hjälper de dig!

Men det bör inte vara några problem, har gjort samma byte men hade typ 12h på mig.
Finns även en direktbuss! Narita limuosine eller nåt i den stilen!

Är det på samam biljett? I så fall ska väl dina rättigheter gälla, eller missar jag något? Är det två separata biljetter får du ju dock stå för det själv.
Om jag kommer ihåg rätt är MCT 3,5h eller något liknande. Om du bara hara handbagage borde du vara igenom på Haneda inom 30 minuter och har då nästan 4h på dig att göra bytet. Bussen tar väl lite över 1h så även om du precis skulle missa en buss borde du senast anlända till Narita 2h innan avgång, med andra ord gott om tid. Allt ovan förutsätter såklart att ditt plan är i tid.
Japp samma biljett, tänker bara hur de kan ansvariga på att jag förflyttar mig. Eller ingår det en i bokningen transfer buss dedikerad för pax med airport change?
Tänker på nedan som doktorn skrev tidigare i tråden. Det verkar ju även fritt att ta kollektivtrafik eller annat så är bara lite undrande hur de ska vara ansvariga hjälpa mig om jag tex åker fel på metron, hamnar i trafikstockning eller whatever.

Oavsett du uppfyller Minimum Connecting Time (MCT) eller inte, det är ditt ansvar att ta dig mellan Tokyo Haneda och Tokyo Narita och ta med bagaget.

Samma bokning? - Inga problem, då hjälper de dig!

Men det bör inte vara några problem, har gjort samma byte men hade typ 12h på mig.
Finns även en direktbuss! Narita limuosine eller nåt i den stilen!
Får se hur jag gör, har en bra bokning nu redan men vill ev ändra destination. Dock har jag fått married segments på SQ ben så är fast till Jakarta... :(

Japp samma biljett, tänker bara hur de kan ansvariga på att jag förflyttar mig. Eller ingår det en i bokningen transfer buss dedikerad för pax med airport change?
Tänker på nedan som doktorn skrev tidigare i tråden. Det verkar ju även fritt att ta kollektivtrafik eller annat så är bara lite undrande hur de ska vara ansvariga hjälpa mig om jag tex åker fel på metron, hamnar i trafikstockning eller whatever.
Nej du ansvarar själv för att förflytta dig där emellan. Vad som händer om allt är i tid och du bestämmer för att ta en sväng in till Tokyo och käka Sushi och sedan åka till Narita och missar flyget låter jag vara osagt. Men så länge du tar dig från Haneda till Narita så snabbt du kan så ska flygbolaget hjälpa dig. Går som sagt en buss några gånger varje timme.

Bussen kan ju vara lite av ett gamble då trafiken kan vara brutal. Vi missade nästan Shinkansen då bussen från Radisson narita till Tokyo station tog 3 timmar istället för de sagda 60 till 90 minuterna.

Toppen